Strona główna STRONA GŁÓWNA Kategorie porównania KATEGORIE Poradniki kupującego PORADNIK Kontakt KONTAKT Poleć stronę znajomym:

SAMOCHODY OSOBOWE - DANE TECHNICZNE - RANKINGI - OPINIE - PORADY - OBJAWY I KODY USTEREK


PODSTAWOWE DANE TECHNICZNE*
Skoda Octavia I (1U)
1.8 20V Turbo 4x4 150KM
kombi 5 drzwi


PODSTAWOWE DANE
MARKA Skoda
MODEL Octavia I (1U)
WERSJA 1.8 20V Turbo 4x4
TYP NADWOZIA kombi 5 drzwi
SEGMENT segment C

auta kompaktowe oraz auta klasy kompaktowej premium, czyli kompakty w cenie aut o klasę wyższych o długości nadwozia od 4,0m do 4,4m
OKRES PRODUKCJI 2000 - 2004
SILNIK
RODZAJ PALIWA benzyna bezołowiowa
TYP SILNIKA R4 (czterocylindrowy silnik rzędowy)

tłokowy silnik spalinowy, w którym cztery cylindry usytuowane są w jednym rzędzie
DOŁADOWANIE SILNIKA silnik jest doładowany z użyciem turbosprężarki
POJEMNOŚĆ SKOKOWA SILNIKA SPALINOWEGO 1.8 dm³
MOC MAKSYMALNA 110 kW
PL PL: 150 KM
DE DE: 150 PS
UK UK: 150 hp
US US: 148 hp
MAKSYMALNY MOMENT OBROTOWY 210 Nm (155 lb-ft)
OBJĘTOŚCIOWY WSKAŹNIK MOCY SILNIKA
(NA CYLINDER)
61 kW/dm³
(15 kW/dm³)
OBJĘTOŚCIOWY WSKAŹNIK MOMENTU OBROTOWEGO SILNIKA
(NA CYLINDER)
86 Nm/dm³
(21 Nm/dm³)
OSIĄGI
PRZYŚPIESZENIE 0-100 km/h (0-62mph) 9.3 sekund(y)
PRĘDKOŚĆ MAKSYMALNA 211 km/h (131 mph)
SPALANIE / ZUŻYCIE ENERGII ELEKTRYCZNEJ
ŚREDNIE ZUŻYCIE PALIWA / ZUŻYCIE ENERGII ELEKTRYCZNEJ WEDŁUG PRODUCENTA 8.9 L/100km
UK UK: 31.7 mpg
US US: 26.4 mpg
PRZYBLIŻONY KOSZT PALIWA / ENERGII ELEKTRYCZNEJ 40 pln/100km
EMISJA SPALIN
NORMA EMISJI SPALIN EURO 4
PRZENIESIENIE NAPĘDU
RODZAJ SKRZYNI BIEGÓW manualna skrzynia biegów

auto posiada standardowy lewarek do ręcznej zmiany biegów oraz pedał sprzęgła
TYP NAPĘDU 4x4

napędzane są koła przedniej i tylnej osi auta
PRZEDZIAŁ PASAŻERSKI
MAKSYMALNA LICZBA OSÓB 5
BAGAŻNIK
MINIMALNA POJEMNOŚĆ BAGAŻNIKA 448 L (15.8 cu. ft.)
MAKSYMALNA POJEMNOŚĆ BAGAŻNIKA 1412 L (49.9 cu. ft.)
CENY
SZACUNKOWA CENA BRUTTO NOWEGO AUTA W POLSCE brak oferty
SZACUNKOWA CENA BRUTTO NOWEGO AUTA W NIEMCZECH brak oferty
DODATKOWE INFORMACJE
MOŻLIWOŚĆ MONTAŻU INSTALACJI GAZOWEJ LPG w przypadku auta Skoda Octavia I (1U) 1.8 20V Turbo 4x4 montaż instalacji LPG nie jest polecany, gdyż silnik najczęściej źle znosi zasilanie gazem LPG - istnieją ograniczenia konstrukcyjne w samej jednostce napędowej utrudniające lub uniemożliwiające prawidłowy montaż i eksploatację instalacji gazowej
PRZYBLIŻONE ŚREDNIE ZUŻYCIE GAZU LPG PRZEZ AUTO nie dotyczy
PRZYBLIŻONY ŚREDNI KOSZT LPG nie dotyczy
MOŻLIWOŚĆ MONTAŻU INSTALACJI GAZOWEJ CNG w przypadku auta Skoda Octavia I (1U) 1.8 20V Turbo 4x4 montaż instalacji CNG nie jest polecany, gdyż silnik najczęściej źle znosi zasilanie gazem CNG - istnieją ograniczenia konstrukcyjne w samej jednostce napędowej utrudniające lub uniemożliwiające prawidłowy montaż i eksploatację instalacji gazowej
PRZYBLIŻONE ŚREDNIE ZUŻYCIE GAZU CNG PRZEZ AUTO nie dotyczy
PRZYBLIŻONY ŚREDNI KOSZT CNG nie dotyczy
CIEKAWOSTKI
SZACUNKOWA CENA BRUTTO NOWEGO AUTA W POLSCE W PRZELICZENIU NA LICZBĘ ŚREDNICH PENSJI MIESIĘCZNYCH (przyjęto śr. pensję w Polsce równą 3802zł netto/miesiąc) nie dotyczy
SZACUNKOWA CENA BRUTTO NOWEGO AUTA W POLSCE W PRZELICZENIU NA LICZBĘ MINIMALNYCH PENSJI MIESIĘCZNYCH (przyjęto min. płacę w Polsce równą 1459zł netto/miesiąc) nie dotyczy
SZACUNKOWA CENA BRUTTO NOWEGO AUTA W NIEMCZECH W PRZELICZENIU NA LICZBĘ ŚREDNICH PENSJI MIESIĘCZNYCH (przyjęto śr. pensję w Niemczech równą 2400euro netto/miesiąc) nie dotyczy
SZACUNKOWA CENA BRUTTO NOWEGO AUTA W NIEMCZECH W PRZELICZENIU NA LICZBĘ MINIMALNYCH PENSJI MIESIĘCZNYCH (przyjęto min. płacę w Niemczech równą 1350euro netto/miesiąc) nie dotyczy
* Dane techniczne pochodzą z oficjalnej dokumentacji udostępnionej przez producenta lub dystrybutora auta
Zdjęcia auta Skoda Octavia I (1U) 1.8 20V Turbo 4x4

Źródło: Skoda

Szacunkowe zużycie paliwa przez
Skoda Octavia I (1U)
w warunkach codziennej eksploatacji
WERSJA 1.8 20V Turbo 4x4
TYP NADWOZIA kombi 5 drzwi
RODZAJ PALIWA benzyna bezołowiowa
OKRES PRODUKCJI 2000 - 2004
Jazda poza terenem zabudowanym (prędkość jazdy pomiędzy 90km/h a 100km/h)
ŚREDNIE ZUŻYCIE PALIWA 8 L/100km
UK UK: 35.2 mpg
US US: 29.3 mpg
PRZYBLIŻONY KOSZT PALIWA 36 pln/100km
Jazda zróżnicowana, tj. zarówno w mieście jak i poza terenem zabudowanym
ŚREDNIE ZUŻYCIE PALIWA 11.1 L/100km
UK UK: 25.3 mpg
US US: 21.1 mpg
PRZYBLIŻONY KOSZT PALIWA 50 pln/100km
PRZYBLIŻONY KOSZT PALIWA PRZY ROCZNYM PRZEBIEGU 15000km 7500 pln
Jazda w ruchu miejskim (częste ruszanie z miejsca, przyśpieszanie i hamowanie)
ŚREDNIE ZUŻYCIE PALIWA 14.2 L/100km
UK UK: 19.8 mpg
US US: 16.5 mpg
PRZYBLIŻONY KOSZT PALIWA 64 pln/100km
Obecność rozwiązań technicznych
w Skoda Octavia I (1U)
1.8 20V Turbo 4x4 150KM
kombi 5 drzwi, które są powszechnie uznawane jako podatne na awarie lub przyśpieszone zużycie
Filtr cząstek stałych nie
Dwumasowe koło zamachowe tak
Turbosprężarka tak
Zwielokrotnione doładowanie silnika nie
Inne

Porównaj Skoda Octavia I (1U) 1.8 20V Turbo 4x4 o mocy 150KM

z innymi autami segmentu C


Porównanie wersji silnikowych, z zasilaniem benzyna bezołowiowa, auta Skoda Octavia I (1U) kombi 5 drzwi dostępnych w okresie 2000 - 2004  > >

Porównanie wszystkich wersji silnikowych auta Skoda Octavia I (1U) kombi 5 drzwi dostępnych w okresie 2000 - 2004  > >

Porównanie auta Skoda Octavia I (1U) 1.8 20V Turbo 4x4 kombi 5 drzwi z innymi autami segmentu C o zbliżonej pojemności skokowej silnika i dostępnymi w okresie 2000 - 2004  > >

Porównanie auta Skoda Octavia I (1U) 1.8 20V Turbo 4x4 kombi 5 drzwi z innymi autami segmentu C dostępnymi w okresie 2000 - 2004  > >


Ranking aut marki Skoda produkowanych w latach
2000 - 2004

na tle modelu Skoda Octavia I (1U) 1.8 20V Turbo 4x4 kombi 5 drzwi 150KM kombi 5 drzwi

Ranking spalania aut Skoda  > >

Ranking przyśpieszenia aut Skoda  > >

Ranking dynamiki aut Skoda  > >

Ranking mocy aut Skoda  > >



NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE


Praktyczne porady - jak dobrze kupić używane auto?

Dopuszczalne wartości emisji spalin według norm EURO(I; II; III; IV; V; VI)

Ekonomiczna jazda (Eco-driving), czyli jak w prosty sposób obniżyć koszty eksploatacji samochodu

Porównanie silników spalinowych spotykanych we współczesnych samochodach osobowych

POLECANE
AUTA
UŻYWANE


AUTA
MIEJSKIE

Ford Fiesta VII hatchback z silnikiem benzynowym 1.25 oraz ze skrzynią manualną produkowany od roku 2008
Opel Corsa (D) z silnikiem benzynowym 1.4 TWINPORT ECOTEC hatchback oraz ze skrzynią manualną produkowany w latach 2006-2014
Renault Clio III hatchback z silnikiem benzynowym 1.2 16V oraz ze skrzynią manualną produkowany w latach 2005-2012
Suzuki Swift V z silnikiem benzynowym 1.2 VVT hatchback oraz ze skrzynią manualną produkowany od roku 2010
Volkswagen Polo V (6R) z silnikiem benzynowym 1.4 16V oraz ze skrzynią manualną produkowany w latach 2009-2014

AUTA
KOMPAKTOWE

Honda Civic VIII pięciodrzwiowy hatchback z silnikiem benzynowym oraz ze skrzynią manualną produkowany w latach 2005-2011
Skoda Octavia II (1Z) liftback ze skrzynią manualną produkowany w latach 2008-2013
Skoda Octavia II (1Z) kombi ze skrzynią manualną produkowane w latach 2008-2013
Toyota Auris I hatchback z silnikiem benzynowym o poj. 1,6 litra oraz ze skrzynią manualną produkowany w latach 2007-2012
Renault Megane III hatchback ze skrzynią manualną produkowany w latach 2008-2015
Renault Megane Grandtour III kombi ze skrzynią manualną produkowane w latach 2009-2015

KLASA
ŚREDNIA

Peugeot 407 2.0 HDI sedan ze skrzynią manualną produkowany w latach 2004-2010
Peugeot 407 SW 2.0 HDI kombi ze skrzynią manualną produkowane w latach 2004-2010
Honda Accord VIII 2.0 i-VTEC 156KM sedan ze skrzynią manualną produkowany w latach 2008-2015
Honda Accord Tourer VIII 2.0 i-VTEC 156KM kombi ze skrzynią manualną produkowane w latach 2008-2015
Volkswagen Passat (B7) 2.0 TDI sedan ze skrzynią manualną produkowany w latach 2010-2014
Volkswagen Passat Variant (B7) 2.0 TDI kombi ze skrzynią manualną produkowane w latach 2010-2014

KLASA
WYŻSZA

BMW Seria 5 (E60 oraz E60 LCI) 6-cylindrowy sedan ze skrzynią manualną produkowany w latach 2003-2007
BMW Seria 5 (E61 oraz E61 LCI) 6-cylindrowe kombi ze skrzynią manualną produkowane w latach 2003-2007
Volvo V70 III 2.5 T 5-cylindrowe kombi o mocy 200KM ze skrzynią manualną produkowane w latach 2008-2010
Audi A6 (C6) 2.0 TDI sedan ze skrzynią manualną produkowany w latach 2008-2010
Audi A6 Avant (C6) 2.0 TDI kombi ze skrzynią manualną produkowane w latach 2008-2011

KOMPAKTOWE
SUV-Y

Mitsubishi Outlander II (CW0W) z silnikiem wysokoprężnym 2.0 DI-D oraz ze skrzynią manualną i napędem na cztery koła produkowany w latach 2007-2010
Skoda Yeti z silnikiem wysokoprężnym 2.0 TDI oraz ze skrzynią manualną i napędem na cztery koła produkowana od roku 2010
Volkswagen Tiguan z silnikiem wysokoprężnym 2.0 TDI oraz ze skrzynią manualną i napędem na cztery koła produkowany w latach 2007-2015

KOMPAKTOWE
MINIVANY

Citroen C4 Picasso / Grand Picasso I kompaktowy minivan z silnikiem wysokoprężnym 2.0 HDI oraz ze skrzynią manualną produkowany w latach 2007-2013
Citroen C4 Picasso / Grand Picasso I kompaktowy minivan z silnikiem wysokoprężnym 2.0 HDI oraz ze skrzynią manualną produkowany w latach 2007-2013
Opel Zafira (B) kompaktowy minivan z silnikiem wysokoprężnym 1.9 CDTI ECOTEC oraz ze skrzynią manualną produkowany w latach 2005-2010
Ford C-Max I kompaktowy minivan z silnikiem wysokoprężnym 1.6 TDCi oraz ze skrzynią manualną produkowany w latach 2007-2010





Nasza opinia o Skoda Octavia I (1U) 1.8 20V Turbo 4x4 150KM kombi 5 drzwi

WŁAŚCIWOŚCI
JEZDNE

PRZECIĘTNIE

Właściwości jezdne auta są co najwyżej poprawne. Nic szczególnego na tle innych aut z segmentu.

DYNAMIKA
AUTA

DOBRZE

Auto posiada ponadprzeciętną dynamikę, gwarantującą kierowcy bezproblemowe dopasowanie się do ruchu na drodze i dostarczającą przy tym radość z jazdy.

TRWAŁOŚĆ
WNĘTRZA

PRZECIĘTNIE

Przeciętna trwałość materiałów i tworzyw zastosowanych we wnętrzu auta. Nie ma za co chwalić, ale nie można również przesadnie krytykować.

OCHRONA NADWOZIA
PRZED KOROZJĄ

PRZECIĘTNIE

Przeciętna trwałośc lakieru i średnia odporność elementów karoserii na korozję. Ogniska korozji w tym aucie nie są niestety rzadkością.

NIEZAWODNOŚĆ
ELEKTRONIKI I ELEKTRYKI

DOBRZE

Mała liczba awarii elementów elektryki i elektroniki zastosowanych w samochodzie. Mocny punkt auta na tle konkurencji z segmentu.

TRWAŁOŚĆ SILNIKA, JEGO
OSPRZĘTU I SPRZĘGŁA

PRZECIĘTNIE

Przeciętna awaryjność oraz średnia trwałość silnika i jego osprzętu. Silnik potrafi sprawiać problemy, jednak usterki nie są częste lub drogie w usunięciu.

TRWAŁOŚĆ SKRZYNI
BIEGÓW

DOBRZE

Wysoka niezawodność i trwałość skrzyni biegów. Mocna strona auta. Problemy z tą skrzynią to rzadkość.

TRWAŁOŚĆ UKŁADU
PRZENIESIENIA NAPĘDU

DOBRZE

Mała liczba awarii i wysoka trwałość układu przeniesienia napędu na koła. Praktyczny brak kłopotów w codziennej eksploatacji. Mocny punkt auta

TRWAŁOŚĆ
ZAWIESZENIA

DOBRZE

Wysoka trwałość elementów zawieszenia. Przykład niezawodności i trwałości, gwarantujący bezproblemową eksploatację. Mocny punkt auta.


Opinie i komentarze kierowców dotyczące
Skoda Octavia I (1U) 1.8 20V Turbo 4x4 150KM kombi 5 drzwi

Czy warto kupić ten samochód? Podziel się z innymi swoimi doświadczeniami w użytkowaniu auta.
    Dodaj opinię

    Ogłoszenia - sprzedam lub kupię
    Skoda Octavia I (1U) 1.8 20V Turbo 4x4 150KM kombi 5 drzwi




    NA SKRÓTY:

    Porówananie samochodu Skoda Octavia I (1U) 1.8 20V Turbo 4x4 150KM kombi 5 drzwi (2000 - 2004) z innymi autami osobowymi   > >

    Kody błędów zgłaszane przez komputer samochodu Skoda Octavia I (1U) (2000 - 2004)   > >

    Objawy i przyczyny usterek spotykanych w samochodzie Skoda Octavia I (1U) (2000 - 2004)   > >

    Forum techniczno-eksploatacyjne użytkowników samochodu Skoda Octavia I (1U) 1.8 20V Turbo 4x4 150KM kombi 5 drzwi (2000 - 2004)   > >

    Oferty kupna, sprzedaży i zamiany samochodu Skoda Octavia I (1U) 1.8 20V Turbo 4x4 150KM kombi 5 drzwi (2000 - 2004)   > >

    Części zamienne i akcesoria do samochodu Skoda Octavia I (1U) 1.8 20V Turbo 4x4 150KM kombi 5 drzwi (2000 - 2004)   > >

    Felgi i opony do samochodu Skoda Octavia I (1U) 1.8 20V Turbo 4x4 150KM kombi 5 drzwi (2000 - 2004)   > >


    NAJCZĘŚCIEJ WYSZUKIWANE:

    ...Skoda Octavia I (1U) 1.8 20V Turbo 4x4 150KM opinie...

    ...Skoda Octavia I (1U) 1.8 20V Turbo 4x4 150KM spalanie...

    ...silnik Skoda Octavia I (1U) 1.8 20V Turbo 4x4 150KM opinie...

    ...sprzedam Skoda Octavia I (1U) 1.8 20V Turbo 4x4 150KM...

    ...Skoda Octavia I (1U) 1.8 20V Turbo 4x4 150KM dane techniczne...

    ...Skoda Octavia I (1U) 1.8 20V Turbo 4x4 150KM jaki olej...

    ...kupię Skoda Octavia I (1U) 1.8 20V Turbo 4x4 150KM...

    ...osiągi Skoda Octavia I (1U) 1.8 20V Turbo 4x4 150KM...

    ...Skoda Octavia I (1U) 1.8 20V Turbo 4x4 150KM opinie forum...


    UWAGA - Dane publikowane w serwisie www.gnomon.pl służą wyłącznie celom informacyjnym. Pomimo, że dokładamy wszelkiej staranności aby zamieszczane informacje odpowiadały stanowi faktycznemu, nie ponosimy jednak odpowiedzialności za aktualność i dokładność udostępnianych danych oraz ich przydatność dla podejmowanych decyzji/działań przez użytkowników naszego serwisu.