Strona główna STRONA GŁÓWNA Kategorie porównania KATEGORIE Poradniki kupującego PORADNIK Kontakt KONTAKT Poleć stronę znajomym:

SAMOCHODY OSOBOWE - DANE TECHNICZNE - RANKINGI - OPINIE - PORADY - OBJAWY I KODY USTEREK


PODSTAWOWE DANE TECHNICZNE*
Skoda Octavia II (1Z)
1.6 TDI CR DPF 4x4 105KM
kombi 5 drzwi


PODSTAWOWE DANE
MARKA Skoda
MODEL Octavia II (1Z)
WERSJA 1.6 TDI CR DPF 4x4
TYP NADWOZIA kombi 5 drzwi
SEGMENT segment C

auta kompaktowe oraz auta klasy kompaktowej premium, czyli kompakty w cenie aut o klasę wyższych o długości nadwozia od 4,0m do 4,4m
OKRES PRODUKCJI 2008 - 2013
SILNIK
RODZAJ PALIWA olej napędowy
POJEMNOŚĆ SKOKOWA SILNIKA SPALINOWEGO 1.6 dm³
MOC MAKSYMALNA 77 kW
PL PL: 105 KM
DE DE: 105 PS
UK UK: 105 hp
US US: 104 hp
MAKSYMALNY MOMENT OBROTOWY 250 Nm (184 lb-ft)
UKŁAD I LICZBA CYLINDRÓW W SILNIKU auto Skoda Octavia II (1Z) 1.6 TDI CR DPF 4x4 jest napędzane przez tłokowy silnik spalinowy, w którym cztery cylindry usytuowane są w jednym rzędzie:
jest to układ R4
(czterocylindrowy silnik rzędowy)
DOŁADOWANIE SILNIKA silnik jest doładowany za pomocą turbosprężarki
OBJĘTOŚCIOWY WSKAŹNIK MOCY SILNIKA
(NA CYLINDER)
48 kW/dm³
(12 kW/dm³)
OBJĘTOŚCIOWY WSKAŹNIK MOMENTU OBROTOWEGO SILNIKA
(NA CYLINDER)
115 Nm/dm³
(29 Nm/dm³)
OSIĄGI
PRZYŚPIESZENIE 0-100 km/h (0-62mph) 12.7 sekund(y)
PRĘDKOŚĆ MAKSYMALNA 185 km/h (115 mph)
SPALANIE I KOSZT PALIWA
ŚREDNIE ZUŻYCIE PALIWA WEDŁUG PRODUCENTA 5.4 L/100km
UK UK: 52.2 mpg
US US: 43.5 mpg
PRZYBLIŻONY KOSZT PALIWA 30 pln/100km
EMISJA SPALIN
NORMA EMISJI SPALIN Euro 5
PRZENIESIENIE NAPĘDU
RODZAJ SKRZYNI BIEGÓW manualna skrzynia biegów

auto posiada standardowy lewarek do ręcznej zmiany biegów oraz pedał sprzęgła
TYP NAPĘDU 4x4

napędzane są koła przedniej i tylnej osi auta
PRZEDZIAŁ PASAŻERSKI
MAKSYMALNA LICZBA OSÓB 5
BAGAŻNIK
MINIMALNA POJEMNOŚĆ BAGAŻNIKA 580 L (20.5 cu. ft.)
MAKSYMALNA POJEMNOŚĆ BAGAŻNIKA 1620 L (57.2 cu. ft.)
CENY
SZACUNKOWA CENA BRUTTO NOWEGO AUTA W POLSCE 92400 zł
SZACUNKOWA CENA BRUTTO NOWEGO AUTA W NIEMCZECH 24400 euro
DODATKOWE INFORMACJE
MOŻLIWOŚĆ MONTAŻU INSTALACJI GAZOWEJ LPG w przypadku auta Skoda Octavia II (1Z) 1.6 TDI CR DPF 4x4 montaż instalacji LPG jest technicznie możliwy, ale zwykle nieopłacalny (oszczędności w wydatkach na paliwo wyniosą najczęściej około 10%)
PRZYBLIŻONE ŚREDNIE ZUŻYCIE GAZU LPG PRZEZ AUTO nie dotyczy
PRZYBLIŻONY ŚREDNI KOSZT LPG nie dotyczy
MOŻLIWOŚĆ MONTAŻU INSTALACJI GAZOWEJ CNG w przypadku auta Skoda Octavia II (1Z) 1.6 TDI CR DPF 4x4 montaż instalacji CNG jest technicznie mozliwy, ale zwykle nieopłacalny (oszczędności w wydatkach na paliwo wyniosą najczęściej około 10%)
PRZYBLIŻONE ŚREDNIE ZUŻYCIE GAZU CNG PRZEZ AUTO nie dotyczy
PRZYBLIŻONY ŚREDNI KOSZT CNG nie dotyczy
CIEKAWOSTKI
SZACUNKOWA CENA BRUTTO NOWEGO AUTA W POLSCE W PRZELICZENIU NA LICZBĘ ŚREDNICH PENSJI MIESIĘCZNYCH (przyjęto śr. pensję w Polsce równą 2865zł netto/miesiąc) 32
SZACUNKOWA CENA BRUTTO NOWEGO AUTA W POLSCE W PRZELICZENIU NA LICZBĘ MINIMALNYCH PENSJI MIESIĘCZNYCH (przyjęto min. płacę w Polsce równą 1240zł netto/miesiąc) 75
SZACUNKOWA CENA BRUTTO NOWEGO AUTA W NIEMCZECH W PRZELICZENIU NA LICZBĘ ŚREDNICH PENSJI MIESIĘCZNYCH (przyjęto śr. pensję w Niemczech równą 2400euro netto/miesiąc) 10
SZACUNKOWA CENA BRUTTO NOWEGO AUTA W NIEMCZECH W PRZELICZENIU NA LICZBĘ MINIMALNYCH PENSJI MIESIĘCZNYCH (przyjęto min. płacę w Niemczech równą 1350euro netto/miesiąc) 18
* Dane techniczne pochodzą z oficjalnej dokumentacji udostępnionej przez producenta lub dystrybutora auta
Zdjęcia auta Skoda Octavia II (1Z) 1.6 TDI CR DPF 4x4

Źródło: Skoda

Szacunkowe zużycie paliwa przez
Skoda Octavia II (1Z)
w warunkach codziennej eksploatacji
MARKA Skoda
MODEL Octavia II (1Z)
WERSJA 1.6 TDI CR DPF 4x4
TYP NADWOZIA kombi 5 drzwi
RODZAJ PALIWA olej napędowy
OKRES PRODUKCJI 2008 - 2013
Jazda poza terenem zabudowanym (prędkość jazdy pomiędzy 90km/h a 100km/h)
ŚREDNIE ZUŻYCIE PALIWA 4.9 L/100km
UK UK: 58 mpg
US US: 48.4 mpg
PRZYBLIŻONY KOSZT PALIWA 27 pln/100km
Jazda zróżnicowana, tj. zarówno w mieście jak i poza terenem zabudowanym
ŚREDNIE ZUŻYCIE PALIWA 6.8 L/100km
UK UK: 41.8 mpg
US US: 34.8 mpg
PRZYBLIŻONY KOSZT PALIWA 38 pln/100km
PRZYBLIŻONY KOSZT PALIWA PRZY ROCZNYM PRZEBIEGU 15000km 5700 pln
Jazda w ruchu miejskim (częste ruszanie z miejsca, przyśpieszanie i hamowanie)
ŚREDNIE ZUŻYCIE PALIWA 8.6 L/100km
UK UK: 32.6 mpg
US US: 27.2 mpg
PRZYBLIŻONY KOSZT PALIWA 48 pln/100km

Porównaj Skoda Octavia II (1Z) 1.6 TDI CR DPF 4x4 o mocy 105KM

z innymi autami segmentu C


Porównanie wersji silnikowych z zasilaniem: diesel auta Skoda Octavia II (1Z) kombi 5 drzwi dostępnych w okresie 2008 - 2013  > >

Porównanie wszystkich wersji silnikowych auta Skoda Octavia II (1Z) kombi 5 drzwi dostępnych w okresie 2008 - 2013  > >

Porównanie auta Skoda Octavia II (1Z) 1.6 TDI CR DPF 4x4 kombi 5 drzwi z innymi autami segmentu C o zbliżonej pojemności skokowej silnika i dostępnymi w okresie 2008 - 2013  > >

Porównanie auta Skoda Octavia II (1Z) 1.6 TDI CR DPF 4x4 kombi 5 drzwi z innymi autami segmentu C dostępnymi w okresie 2008 - 2013  > >


Ranking aut marki Skoda produkowanych w latach
2008 - 2013

na tle modelu Skoda Octavia II (1Z) 1.6 TDI CR DPF 4x4 kombi 5 drzwi 105KM kombi 5 drzwi

Ranking spalania aut Skoda  > >

Ranking przyśpieszenia aut Skoda  > >

Ranking dynamiki aut Skoda  > >

Ranking mocy aut Skoda  > >



NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE


Praktyczne porady - jak dobrze kupić używane auto?

Dopuszczalne wartości emisji spalin według norm EURO(I; II; III; IV; V; VI)

Ekonomiczna jazda (Eco-driving), czyli jak w prosty sposób obniżyć koszty eksploatacji samochodu

Porównanie silników spalinowych spotykanych we współczesnych samochodach osobowych



SONDY

Przy jakim przebiegu konieczna była naprawa koła dwumasowego w twoim aucie?

< 50000km
50000-99000km
100000-149000km
150000-199000km
200000-249000km
250000-299000km
> 299000km

Zobacz wyniki

Przy jakim przebiegu konieczna była naprawa turbosprężarki w twoim aucie?

< 50000km
50000-99000km
100000-149000km
150000-199000km
200000-249000km
250000-299000km
> 299000km

Zobacz wyniki

Przy jakim przebiegu konieczna była naprawa filtra cząstek stałych DPF (suchego) w twoim aucie?

< 50000km
50000-99000km
100000-149000km
150000-199000km
200000-249000km
250000-299000km
> 299000km

Zobacz wyniki

Przy jakim przebiegu konieczna była naprawa filtra cząstek stałych FAP (mokrego) w twoim aucie?

< 50000km
50000-99000km
100000-149000km
150000-199000km
200000-249000km
250000-299000km
> 299000km

Zobacz wyniki

ZOBACZ INNE SONDY

Jakie tarcze hamulcowe na przód?
Jakie klocki hamulcowe na przód?
Jakie tarcze hamulcowe na tył?
Jakie klocki hamulcowe na tył?
Jakie opony
(letnie, zimowe i całoroczne)?




Nasza opinia o Skoda Octavia II (1Z) 1.6 TDI CR DPF 4x4 105KM kombi 5 drzwi

WŁAŚCIWOŚCI
JEZDNE

PRZECIĘTNIE

Właściwości jezdne auta są co najwyżej poprawne. Nic szczególnego na tle innych aut z segmentu.

DYNAMIKA
AUTA

PRZECIĘTNIE

Przeciętna dynamika auta, pozwalająca zwykle dopasować się kierowcy do występującego ruchu na drodze. Dla większości kierowców dynamika auta powinna być do zaakceptowania.

TRWAŁOŚĆ
WNĘTRZA

PRZECIĘTNIE

Przeciętna trwałość materiałów i tworzyw zastosowanych we wnętrzu auta. Nie ma za co chwalić, ale nie można również przesadnie krytykować.

OCHRONA NADWOZIA
PRZED KOROZJĄ

DOBRZE

Trwały lakier i wysoka odporność elementów karoserii na korozję. Ewentualne ślady korozji w tym aucie świadczą zwykle o jego wypadkowej przeszłości.

NIEZAWODNOŚĆ
ELEKTRONIKI I ELEKTRYKI

PRZECIĘTNIE

Przeciętna niezawodność elementów elektryki i elektroniki auta. Można jednak stwierdzić, że to standard w dzisiejszych autach tego segmentu.

TRWAŁOŚĆ SILNIKA, JEGO
OSPRZĘTU I SPRZĘGŁA

PRZECIĘTNIE

Przeciętna awaryjność oraz średnia trwałość silnika i jego osprzętu. Silnik potrafi sprawiać problemy, jednak usterki nie są częste lub drogie w usunięciu.

TRWAŁOŚĆ SKRZYNI
BIEGÓW

DOBRZE

Wysoka niezawodność i trwałość skrzyni biegów. Mocna strona auta. Problemy z tą skrzynią to rzadkość.

TRWAŁOŚĆ UKŁADU
PRZENIESIENIA NAPĘDU

PRZECIĘTNIE

Przeciętna awaryjność i średnia trwałość układu przeniesienia napędu na koła. Usuwanie zdarzających się usterek nie jest przesadnie drogie lub kłopotliwe.

TRWAŁOŚĆ
ZAWIESZENIA

DOBRZE

Wysoka trwałość elementów zawieszenia. Przykład niezawodności i trwałości, gwarantujący bezproblemową eksploatację. Mocny punkt auta.


Opinie i komentarze kierowców dotyczące
Skoda Octavia II (1Z) 1.6 TDI CR DPF 4x4 105KM kombi 5 drzwi

Czy warto kupić ten samochód? Podziel się z innymi swoimi doświadczeniami w użytkowaniu auta.
    Dodaj opinię

    Ogłoszenia - sprzedam lub kupię
    Skoda Octavia II (1Z) 1.6 TDI CR DPF 4x4 105KM kombi 5 drzwi

    Darmowe ogłoszenia motoryzacyjne - samochody osobowe.
    Wyniki wyszukiwania kupię/sprzedam dla samochodu:
    Skoda Octavia II (1Z) 1.6 TDI CR DPF 4x4 kombi 5 drzwi


    Aktualnie nie ma w bazie ogłoszeń dla tego modelu.
    Zmień kryteria wyszukiwania lub spróbuj ponownie za jakiś czas.




    NA SKRÓTY:

    Porówananie samochodu Skoda Octavia II (1Z) 1.6 TDI CR DPF 4x4 105KM kombi 5 drzwi (2008 - 2013) z innymi autami osobowymi   > >

    Kody błędów zgłaszane przez komputer samochodu Skoda Octavia II (1Z) (2008 - 2013)   > >

    Objawy i przyczyny usterek spotykanych w samochodzie Skoda Octavia II (1Z) (2008 - 2013)   > >

    Części zamienne i akcesoria do samochodu Skoda Octavia II (1Z) 1.6 TDI CR DPF 4x4 105KM kombi 5 drzwi (2008 - 2013)   > >

    Felgi i opony do samochodu Skoda Octavia II (1Z) 1.6 TDI CR DPF 4x4 105KM kombi 5 drzwi (2008 - 2013)   > >

    Forum techniczno-eksploatacyjne użytkowników samochodu Skoda Octavia II (1Z) 1.6 TDI CR DPF 4x4 105KM kombi 5 drzwi (2008 - 2013)   > >

    Ogłoszenia kupna, sprzedaży i zamiany samochodu Skoda Octavia II (1Z) 1.6 TDI CR DPF 4x4 105KM kombi 5 drzwi (2008 - 2013)   > >


    UWAGA - Dane publikowane w serwisie www.gnomon.pl służą wyłącznie celom informacyjnym. Pomimo, że dokładamy wszelkiej staranności aby zamieszczane informacje odpowiadały stanowi faktycznemu, nie ponosimy jednak odpowiedzialności za aktualność i dokładność udostępnianych danych oraz ich przydatność dla podejmowanych decyzji/działań przez użytkowników naszego serwisu.