Strona główna STRONA GŁÓWNA Kategorie porównania KATEGORIE Poradniki kupującego PORADNIK Kontakt KONTAKT Poleć stronę znajomym:

SAMOCHODY OSOBOWE - DANE TECHNICZNE - RANKINGI - OPINIE - PORADY - OBJAWY I KODY USTEREK


PODSTAWOWE DANE TECHNICZNE*
Ford Mondeo Turnier IV
2.0 EcoBoost SCTi 240KM
kombi 5 drzwi


PODSTAWOWE DANE
MARKA Ford
MODEL Mondeo Turnier IV
WERSJA 2.0 EcoBoost SCTi
TYP NADWOZIA kombi 5 drzwi
SEGMENT segment D

auta klasy średniej, tzw. rodzinnej oraz auta klasy średniej premium, czyli auta rodzinne w cenie aut o klasę wyższych o długości nadwozia od 4,4m do 4,8m
OKRES PRODUKCJI 2011 - 2014
SILNIK
RODZAJ PALIWA benzyna bezołowiowa
TYP SILNIKA R4 (czterocylindrowy silnik rzędowy)

tłokowy silnik spalinowy, w którym cztery cylindry usytuowane są w jednym rzędzie
DOŁADOWANIE SILNIKA silnik jest doładowany z użyciem turbosprężarki
POJEMNOŚĆ SKOKOWA SILNIKA SPALINOWEGO 2 dm³
MOC MAKSYMALNA 176 kW
PL PL: 240 KM
DE DE: 240 PS
UK UK: 240 hp
US US: 237 hp
MAKSYMALNY MOMENT OBROTOWY 340 Nm (251 lb-ft)
OBJĘTOŚCIOWY WSKAŹNIK MOCY SILNIKA
(NA CYLINDER)
88 kW/dm³
(22 kW/dm³)
OBJĘTOŚCIOWY WSKAŹNIK MOMENTU OBROTOWEGO SILNIKA
(NA CYLINDER)
125 Nm/dm³
(31 Nm/dm³)
OSIĄGI
PRZYŚPIESZENIE 0-100 km/h (0-62mph) 7.5 sekund(y)
PRĘDKOŚĆ MAKSYMALNA 245 km/h (152 mph)
SPALANIE / ZUŻYCIE ENERGII ELEKTRYCZNEJ
ŚREDNIE ZUŻYCIE PALIWA / ZUŻYCIE ENERGII ELEKTRYCZNEJ WEDŁUG PRODUCENTA 7.6 L/100km
UK UK: 37.1 mpg
US US: 30.9 mpg
PRZYBLIŻONY KOSZT PALIWA / ENERGII ELEKTRYCZNEJ 34 pln/100km
EMISJA SPALIN
NORMA EMISJI SPALIN EURO 5
PRZENIESIENIE NAPĘDU
RODZAJ SKRZYNI BIEGÓW manualna skrzynia biegów

auto posiada standardowy lewarek do ręcznej zmiany biegów oraz pedał sprzęgła
TYP NAPĘDU przedni

napędzane są wyłącznie koła przedniej osi auta
PRZEDZIAŁ PASAŻERSKI
MAKSYMALNA LICZBA OSÓB 5
BAGAŻNIK
MINIMALNA POJEMNOŚĆ BAGAŻNIKA 486 L (17.2 cu. ft.)
MAKSYMALNA POJEMNOŚĆ BAGAŻNIKA 1460 L (51.6 cu. ft.)
CENY
SZACUNKOWA CENA BRUTTO NOWEGO AUTA W POLSCE 116400 zł
SZACUNKOWA CENA BRUTTO NOWEGO AUTA W NIEMCZECH 33800 euro
DODATKOWE INFORMACJE
MOŻLIWOŚĆ MONTAŻU INSTALACJI GAZOWEJ LPG w przypadku auta Ford Mondeo Turnier IV 2.0 EcoBoost SCTi montaż instalacji LPG nie jest polecany, gdyż silnik posiada układ bezpośredniego wtrysku benzyny - montaż instalacji gazowej jest technicznie możliwy, ale zwykle nieopłacalny
PRZYBLIŻONE ŚREDNIE ZUŻYCIE GAZU LPG PRZEZ AUTO nie dotyczy
PRZYBLIŻONY ŚREDNI KOSZT LPG nie dotyczy
MOŻLIWOŚĆ MONTAŻU INSTALACJI GAZOWEJ CNG w przypadku auta Ford Mondeo Turnier IV 2.0 EcoBoost SCTi montaż instalacji CNG nie jest polecany, gdyż silnik posiada układ bezpośredniego wtrysku benzyny - montaż instalacji gazowej jest technicznie możliwy, ale zwykle nieopłacalny
PRZYBLIŻONE ŚREDNIE ZUŻYCIE GAZU CNG PRZEZ AUTO nie dotyczy
PRZYBLIŻONY ŚREDNI KOSZT CNG nie dotyczy
CIEKAWOSTKI
SZACUNKOWA CENA BRUTTO NOWEGO AUTA W POLSCE W PRZELICZENIU NA LICZBĘ ŚREDNICH PENSJI MIESIĘCZNYCH (przyjęto śr. pensję w Polsce równą 3802zł netto/miesiąc) 31
SZACUNKOWA CENA BRUTTO NOWEGO AUTA W POLSCE W PRZELICZENIU NA LICZBĘ MINIMALNYCH PENSJI MIESIĘCZNYCH (przyjęto min. płacę w Polsce równą 1459zł netto/miesiąc) 80
SZACUNKOWA CENA BRUTTO NOWEGO AUTA W NIEMCZECH W PRZELICZENIU NA LICZBĘ ŚREDNICH PENSJI MIESIĘCZNYCH (przyjęto śr. pensję w Niemczech równą 2400euro netto/miesiąc) 14
SZACUNKOWA CENA BRUTTO NOWEGO AUTA W NIEMCZECH W PRZELICZENIU NA LICZBĘ MINIMALNYCH PENSJI MIESIĘCZNYCH (przyjęto min. płacę w Niemczech równą 1350euro netto/miesiąc) 25
* Dane techniczne pochodzą z oficjalnej dokumentacji udostępnionej przez producenta lub dystrybutora auta
Zdjęcia auta Ford Mondeo Turnier IV 2.0 EcoBoost SCTi

Źródło: Ford

Szacunkowe zużycie paliwa przez
Ford Mondeo Turnier IV
w warunkach codziennej eksploatacji
WERSJA 2.0 EcoBoost SCTi
TYP NADWOZIA kombi 5 drzwi
RODZAJ PALIWA benzyna bezołowiowa
OKRES PRODUKCJI 2011 - 2014
Jazda poza terenem zabudowanym (prędkość jazdy pomiędzy 90km/h a 100km/h)
ŚREDNIE ZUŻYCIE PALIWA 6.8 L/100km
UK UK: 41.2 mpg
US US: 34.4 mpg
PRZYBLIŻONY KOSZT PALIWA 31 pln/100km
Jazda zróżnicowana, tj. zarówno w mieście jak i poza terenem zabudowanym
ŚREDNIE ZUŻYCIE PALIWA 9.5 L/100km
UK UK: 29.7 mpg
US US: 24.7 mpg
PRZYBLIŻONY KOSZT PALIWA 42 pln/100km
PRZYBLIŻONY KOSZT PALIWA PRZY ROCZNYM PRZEBIEGU 15000km 6400 pln
Jazda w ruchu miejskim (częste ruszanie z miejsca, przyśpieszanie i hamowanie)
ŚREDNIE ZUŻYCIE PALIWA 12.2 L/100km
UK UK: 23.2 mpg
US US: 19.3 mpg
PRZYBLIŻONY KOSZT PALIWA 54 pln/100km
Obecność rozwiązań technicznych
w Ford Mondeo Turnier IV
2.0 EcoBoost SCTi 240KM
kombi 5 drzwi, które są powszechnie uznawane jako podatne na awarie lub przyśpieszone zużycie
Filtr cząstek stałych nie
Dwumasowe koło zamachowe brak danych
Turbosprężarka tak
Zwielokrotnione doładowanie silnika nie
Inne

Porównaj Ford Mondeo Turnier IV 2.0 EcoBoost SCTi o mocy 240KM

z innymi autami segmentu D


Porównanie wersji silnikowych, z zasilaniem benzyna bezołowiowa, auta Ford Mondeo Turnier IV kombi 5 drzwi dostępnych w okresie 2011 - 2014  > >

Porównanie wszystkich wersji silnikowych auta Ford Mondeo Turnier IV kombi 5 drzwi dostępnych w okresie 2011 - 2014  > >

Porównanie auta Ford Mondeo Turnier IV 2.0 EcoBoost SCTi kombi 5 drzwi z innymi autami segmentu D o zbliżonej pojemności skokowej silnika i dostępnymi w okresie 2011 - 2014  > >

Porównanie auta Ford Mondeo Turnier IV 2.0 EcoBoost SCTi kombi 5 drzwi z innymi autami segmentu D dostępnymi w okresie 2011 - 2014  > >


Ranking aut marki Ford produkowanych w latach
2011 - 2014

na tle modelu Ford Mondeo Turnier IV 2.0 EcoBoost SCTi kombi 5 drzwi 240KM kombi 5 drzwi

Ranking spalania aut Ford  > >

Ranking przyśpieszenia aut Ford  > >

Ranking dynamiki aut Ford  > >

Ranking mocy aut Ford  > >



NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE


Praktyczne porady - jak dobrze kupić używane auto?

Dopuszczalne wartości emisji spalin według norm EURO(I; II; III; IV; V; VI)

Ekonomiczna jazda (Eco-driving), czyli jak w prosty sposób obniżyć koszty eksploatacji samochodu

Porównanie silników spalinowych spotykanych we współczesnych samochodach osobowych

POLECANE
AUTA
UŻYWANE


AUTA
MIEJSKIE

Ford Fiesta VII hatchback z silnikiem benzynowym 1.25 oraz ze skrzynią manualną produkowany od roku 2008
Opel Corsa (D) z silnikiem benzynowym 1.4 TWINPORT ECOTEC hatchback oraz ze skrzynią manualną produkowany w latach 2006-2014
Renault Clio III hatchback z silnikiem benzynowym 1.2 16V oraz ze skrzynią manualną produkowany w latach 2005-2012
Suzuki Swift V z silnikiem benzynowym 1.2 VVT hatchback oraz ze skrzynią manualną produkowany od roku 2010
Volkswagen Polo V (6R) z silnikiem benzynowym 1.4 16V oraz ze skrzynią manualną produkowany w latach 2009-2014

AUTA
KOMPAKTOWE

Honda Civic VIII pięciodrzwiowy hatchback z silnikiem benzynowym oraz ze skrzynią manualną produkowany w latach 2005-2011
Skoda Octavia II (1Z) liftback ze skrzynią manualną produkowany w latach 2008-2013
Skoda Octavia II (1Z) kombi ze skrzynią manualną produkowane w latach 2008-2013
Toyota Auris I hatchback z silnikiem benzynowym o poj. 1,6 litra oraz ze skrzynią manualną produkowany w latach 2007-2012
Renault Megane III hatchback ze skrzynią manualną produkowany w latach 2008-2015
Renault Megane Grandtour III kombi ze skrzynią manualną produkowane w latach 2009-2015

KLASA
ŚREDNIA

Peugeot 407 2.0 HDI sedan ze skrzynią manualną produkowany w latach 2004-2010
Peugeot 407 SW 2.0 HDI kombi ze skrzynią manualną produkowane w latach 2004-2010
Honda Accord VIII 2.0 i-VTEC 156KM sedan ze skrzynią manualną produkowany w latach 2008-2015
Honda Accord Tourer VIII 2.0 i-VTEC 156KM kombi ze skrzynią manualną produkowane w latach 2008-2015
Volkswagen Passat (B7) 2.0 TDI sedan ze skrzynią manualną produkowany w latach 2010-2014
Volkswagen Passat Variant (B7) 2.0 TDI kombi ze skrzynią manualną produkowane w latach 2010-2014

KLASA
WYŻSZA

BMW Seria 5 (E60 oraz E60 LCI) 6-cylindrowy sedan ze skrzynią manualną produkowany w latach 2003-2007
BMW Seria 5 (E61 oraz E61 LCI) 6-cylindrowe kombi ze skrzynią manualną produkowane w latach 2003-2007
Volvo V70 III 2.5 T 5-cylindrowe kombi o mocy 200KM ze skrzynią manualną produkowane w latach 2008-2010
Audi A6 (C6) 2.0 TDI sedan ze skrzynią manualną produkowany w latach 2008-2010
Audi A6 Avant (C6) 2.0 TDI kombi ze skrzynią manualną produkowane w latach 2008-2011

KOMPAKTOWE
SUV-Y

Mitsubishi Outlander II (CW0W) z silnikiem wysokoprężnym 2.0 DI-D oraz ze skrzynią manualną i napędem na cztery koła produkowany w latach 2007-2010
Skoda Yeti z silnikiem wysokoprężnym 2.0 TDI oraz ze skrzynią manualną i napędem na cztery koła produkowana od roku 2010
Volkswagen Tiguan z silnikiem wysokoprężnym 2.0 TDI oraz ze skrzynią manualną i napędem na cztery koła produkowany w latach 2007-2015

KOMPAKTOWE
MINIVANY

Citroen C4 Picasso / Grand Picasso I kompaktowy minivan z silnikiem wysokoprężnym 2.0 HDI oraz ze skrzynią manualną produkowany w latach 2007-2013
Citroen C4 Picasso / Grand Picasso I kompaktowy minivan z silnikiem wysokoprężnym 2.0 HDI oraz ze skrzynią manualną produkowany w latach 2007-2013
Opel Zafira (B) kompaktowy minivan z silnikiem wysokoprężnym 1.9 CDTI ECOTEC oraz ze skrzynią manualną produkowany w latach 2005-2010
Ford C-Max I kompaktowy minivan z silnikiem wysokoprężnym 1.6 TDCi oraz ze skrzynią manualną produkowany w latach 2007-2010





Nasza opinia o Ford Mondeo Turnier IV 2.0 EcoBoost SCTi 240KM kombi 5 drzwi

WŁAŚCIWOŚCI
JEZDNE

DOBRZE

Ponadprzeciętne właściwości jezdne auta na tle konkurencji w segmencie. Prowadzi się je bardzo pewnie i przewidywalnie.

DYNAMIKA
AUTA

DOBRZE

Auto posiada ponadprzeciętną dynamikę, gwarantującą kierowcy bezproblemowe dopasowanie się do ruchu na drodze i dostarczającą przy tym radość z jazdy.

TRWAŁOŚĆ
WNĘTRZA

DOBRZE

Wysoka trwałość materiałów i tworzyw zastosowanych we wnętrzu auta, gwarantująca długie i bezproblemowe użytkowanie samochodu.

OCHRONA NADWOZIA
PRZED KOROZJĄ

DOBRZE

Trwały lakier i wysoka odporność elementów karoserii na korozję. Ewentualne ślady korozji w tym aucie świadczą zwykle o jego wypadkowej przeszłości.

NIEZAWODNOŚĆ
ELEKTRONIKI I ELEKTRYKI

PRZECIĘTNIE

Przeciętna niezawodność elementów elektryki i elektroniki auta. Można jednak stwierdzić, że to standard w dzisiejszych autach tego segmentu.

TRWAŁOŚĆ SILNIKA, JEGO
OSPRZĘTU I SPRZĘGŁA

PRZECIĘTNIE

Przeciętna awaryjność oraz średnia trwałość silnika i jego osprzętu. Silnik potrafi sprawiać problemy, jednak usterki nie są częste lub drogie w usunięciu.

TRWAŁOŚĆ SKRZYNI
BIEGÓW

PRZECIĘTNIE

Przeciętna awaryjność i średnia trwałość skrzyni biegów.Konstrukcja skrzyni nie jest idealna, ale na szczęście jej eksploatacja nie jest szczególnie uciążliwa.

TRWAŁOŚĆ UKŁADU
PRZENIESIENIA NAPĘDU

DOBRZE

Mała liczba awarii i wysoka trwałość układu przeniesienia napędu na koła. Praktyczny brak kłopotów w codziennej eksploatacji. Mocny punkt auta

TRWAŁOŚĆ
ZAWIESZENIA

PRZECIĘTNIE

Przeciętna trwałość elementów zawieszenia. Elementy zawieszenia potrafią sprawiać problemy, nad którymi daję się jednak zapanować bez ponoszenia nadmiernych kosztów.


Opinie i komentarze kierowców dotyczące
Ford Mondeo Turnier IV 2.0 EcoBoost SCTi 240KM kombi 5 drzwi

Czy warto kupić ten samochód? Podziel się z innymi swoimi doświadczeniami w użytkowaniu auta.
    Dodaj opinię

    Ogłoszenia - sprzedam lub kupię
    Ford Mondeo Turnier IV 2.0 EcoBoost SCTi 240KM kombi 5 drzwi

    Darmowe ogłoszenia motoryzacyjne - samochody osobowe.
    Wyniki wyszukiwania kupię/sprzedam dla samochodu:
    Ford Mondeo Turnier IV 2.0 EcoBoost SCTi kombi 5 drzwi


    Aktualnie nie ma w bazie ogłoszeń dla tego modelu.
    Zmień kryteria wyszukiwania lub spróbuj ponownie za jakiś czas.




    NA SKRÓTY:

    Porówananie samochodu Ford Mondeo Turnier IV 2.0 EcoBoost SCTi 240KM kombi 5 drzwi (2011 - 2014) z innymi autami osobowymi   > >

    Kody błędów zgłaszane przez komputer samochodu Ford Mondeo Turnier IV (2011 - 2014)   > >

    Objawy i przyczyny usterek spotykanych w samochodzie Ford Mondeo Turnier IV (2011 - 2014)   > >

    Forum techniczno-eksploatacyjne użytkowników samochodu Ford Mondeo Turnier IV 2.0 EcoBoost SCTi 240KM kombi 5 drzwi (2011 - 2014)   > >

    Oferty kupna, sprzedaży i zamiany samochodu Ford Mondeo Turnier IV 2.0 EcoBoost SCTi 240KM kombi 5 drzwi (2011 - 2014)   > >

    Części zamienne i akcesoria do samochodu Ford Mondeo Turnier IV 2.0 EcoBoost SCTi 240KM kombi 5 drzwi (2011 - 2014)   > >

    Felgi i opony do samochodu Ford Mondeo Turnier IV 2.0 EcoBoost SCTi 240KM kombi 5 drzwi (2011 - 2014)   > >


    NAJCZĘŚCIEJ WYSZUKIWANE:

    ...Ford Mondeo Turnier IV 2.0 EcoBoost SCTi 240KM opinie...

    ...Ford Mondeo Turnier IV 2.0 EcoBoost SCTi 240KM spalanie...

    ...silnik Ford Mondeo Turnier IV 2.0 EcoBoost SCTi 240KM opinie...

    ...sprzedam Ford Mondeo Turnier IV 2.0 EcoBoost SCTi 240KM...

    ...Ford Mondeo Turnier IV 2.0 EcoBoost SCTi 240KM dane techniczne...

    ...Ford Mondeo Turnier IV 2.0 EcoBoost SCTi 240KM jaki olej...

    ...kupię Ford Mondeo Turnier IV 2.0 EcoBoost SCTi 240KM...

    ...osiągi Ford Mondeo Turnier IV 2.0 EcoBoost SCTi 240KM...

    ...Ford Mondeo Turnier IV 2.0 EcoBoost SCTi 240KM opinie forum...


    UWAGA - Dane publikowane w serwisie www.gnomon.pl służą wyłącznie celom informacyjnym. Pomimo, że dokładamy wszelkiej staranności aby zamieszczane informacje odpowiadały stanowi faktycznemu, nie ponosimy jednak odpowiedzialności za aktualność i dokładność udostępnianych danych oraz ich przydatność dla podejmowanych decyzji/działań przez użytkowników naszego serwisu.