Strona główna STRONA GŁÓWNA Kategorie porównania KATEGORIE Poradniki kupującego PORADNIK Kontakt KONTAKT Poleć stronę znajomym:

SAMOCHODY OSOBOWE - DANE TECHNICZNE - RANKINGI - OPINIE - PORADY - OBJAWY I KODY USTEREK


PODSTAWOWE DANE TECHNICZNE*
Ford S-Max I
2.0 EcoBoost SCTi PowerShift 240KM
van 5 drzwi


PODSTAWOWE DANE
MARKA Ford
MODEL S-Max I
WERSJA 2.0 EcoBoost SCTi PowerShift
TYP NADWOZIA van 5 drzwi
SEGMENT segment K

auta wielozadaniowe typu van o nadwoziu jednobryłowym, posiadające sześć, siedem lub osiem siedzeń w maksymalnie trzech rzędach
OKRES PRODUKCJI 2010 - 2014
SILNIK
RODZAJ PALIWA benzyna bezołowiowa
TYP SILNIKA R4 (czterocylindrowy silnik rzędowy)

tłokowy silnik spalinowy, w którym cztery cylindry usytuowane są w jednym rzędzie
DOŁADOWANIE SILNIKA silnik jest doładowany z użyciem turbosprężarki
POJEMNOŚĆ SKOKOWA SILNIKA SPALINOWEGO 2 dm³
MOC MAKSYMALNA 176 kW
PL PL: 240 KM
DE DE: 240 PS
UK UK: 240 hp
US US: 237 hp
MAKSYMALNY MOMENT OBROTOWY 340 Nm (251 lb-ft)
OBJĘTOŚCIOWY WSKAŹNIK MOCY SILNIKA
(NA CYLINDER)
88 kW/dm³
(22 kW/dm³)
OBJĘTOŚCIOWY WSKAŹNIK MOMENTU OBROTOWEGO SILNIKA
(NA CYLINDER)
125 Nm/dm³
(31 Nm/dm³)
OSIĄGI
PRZYŚPIESZENIE 0-100 km/h (0-62mph) 7.9 sekund(y)
PRĘDKOŚĆ MAKSYMALNA 235 km/h (146 mph)
SPALANIE / ZUŻYCIE ENERGII ELEKTRYCZNEJ
ŚREDNIE ZUŻYCIE PALIWA / ZUŻYCIE ENERGII ELEKTRYCZNEJ WEDŁUG PRODUCENTA 8.3 L/100km
UK UK: 34 mpg
US US: 28.3 mpg
PRZYBLIŻONY KOSZT PALIWA / ENERGII ELEKTRYCZNEJ 37 pln/100km
EMISJA SPALIN
NORMA EMISJI SPALIN EURO 5
PRZENIESIENIE NAPĘDU
RODZAJ SKRZYNI BIEGÓW zautomatyzowana skrzynia biegów

auto nie posiada pedału sprzęgła
TYP NAPĘDU przedni

napędzane są wyłącznie koła przedniej osi auta
PRZEDZIAŁ PASAŻERSKI
MAKSYMALNA LICZBA OSÓB 7
BAGAŻNIK
MINIMALNA POJEMNOŚĆ BAGAŻNIKA 285 L (10.1 cu. ft.)
MAKSYMALNA POJEMNOŚĆ BAGAŻNIKA 2000 L (70.6 cu. ft.)
CENY
SZACUNKOWA CENA BRUTTO NOWEGO AUTA W POLSCE 137300 zł
SZACUNKOWA CENA BRUTTO NOWEGO AUTA W NIEMCZECH 36900 euro
DODATKOWE INFORMACJE
MOŻLIWOŚĆ MONTAŻU INSTALACJI GAZOWEJ LPG w przypadku auta Ford S-Max I 2.0 EcoBoost SCTi PowerShift montaż instalacji LPG nie jest polecany, gdyż silnik posiada układ bezpośredniego wtrysku benzyny - montaż instalacji gazowej jest technicznie możliwy, ale zwykle nieopłacalny
PRZYBLIŻONE ŚREDNIE ZUŻYCIE GAZU LPG PRZEZ AUTO nie dotyczy
PRZYBLIŻONY ŚREDNI KOSZT LPG nie dotyczy
MOŻLIWOŚĆ MONTAŻU INSTALACJI GAZOWEJ CNG w przypadku auta Ford S-Max I 2.0 EcoBoost SCTi PowerShift montaż instalacji CNG nie jest polecany, gdyż silnik posiada układ bezpośredniego wtrysku benzyny - montaż instalacji gazowej jest technicznie możliwy, ale zwykle nieopłacalny
PRZYBLIŻONE ŚREDNIE ZUŻYCIE GAZU CNG PRZEZ AUTO nie dotyczy
PRZYBLIŻONY ŚREDNI KOSZT CNG nie dotyczy
CIEKAWOSTKI
SZACUNKOWA CENA BRUTTO NOWEGO AUTA W POLSCE W PRZELICZENIU NA LICZBĘ ŚREDNICH PENSJI MIESIĘCZNYCH (przyjęto śr. pensję w Polsce równą 3802zł netto/miesiąc) 36
SZACUNKOWA CENA BRUTTO NOWEGO AUTA W POLSCE W PRZELICZENIU NA LICZBĘ MINIMALNYCH PENSJI MIESIĘCZNYCH (przyjęto min. płacę w Polsce równą 1459zł netto/miesiąc) 94
SZACUNKOWA CENA BRUTTO NOWEGO AUTA W NIEMCZECH W PRZELICZENIU NA LICZBĘ ŚREDNICH PENSJI MIESIĘCZNYCH (przyjęto śr. pensję w Niemczech równą 2400euro netto/miesiąc) 15
SZACUNKOWA CENA BRUTTO NOWEGO AUTA W NIEMCZECH W PRZELICZENIU NA LICZBĘ MINIMALNYCH PENSJI MIESIĘCZNYCH (przyjęto min. płacę w Niemczech równą 1350euro netto/miesiąc) 27
* Dane techniczne pochodzą z oficjalnej dokumentacji udostępnionej przez producenta lub dystrybutora auta
Zdjęcia auta Ford S-Max I 2.0 EcoBoost SCTi PowerShift

Źródło: Ford

Szacunkowe zużycie paliwa przez
Ford S-Max I
w warunkach codziennej eksploatacji
WERSJA 2.0 EcoBoost SCTi PowerShift
TYP NADWOZIA van 5 drzwi
RODZAJ PALIWA benzyna bezołowiowa
OKRES PRODUKCJI 2010 - 2014
Jazda poza terenem zabudowanym (prędkość jazdy pomiędzy 90km/h a 100km/h)
ŚREDNIE ZUŻYCIE PALIWA 7.5 L/100km
UK UK: 37.8 mpg
US US: 31.5 mpg
PRZYBLIŻONY KOSZT PALIWA 33 pln/100km
Jazda zróżnicowana, tj. zarówno w mieście jak i poza terenem zabudowanym
ŚREDNIE ZUŻYCIE PALIWA 10.4 L/100km
UK UK: 27.2 mpg
US US: 22.7 mpg
PRZYBLIŻONY KOSZT PALIWA 46 pln/100km
PRZYBLIŻONY KOSZT PALIWA PRZY ROCZNYM PRZEBIEGU 15000km 7000 pln
Jazda w ruchu miejskim (częste ruszanie z miejsca, przyśpieszanie i hamowanie)
ŚREDNIE ZUŻYCIE PALIWA 13.3 L/100km
UK UK: 21.2 mpg
US US: 17.7 mpg
PRZYBLIŻONY KOSZT PALIWA 59 pln/100km
Obecność rozwiązań technicznych
w Ford S-Max I
2.0 EcoBoost SCTi PowerShift 240KM
van 5 drzwi, które są powszechnie uznawane jako podatne na awarie lub przyśpieszone zużycie
Filtr cząstek stałych nie
Dwumasowe koło zamachowe brak danych
Turbosprężarka tak
Zwielokrotnione doładowanie silnika nie
Inne

Porównaj Ford S-Max I 2.0 EcoBoost SCTi PowerShift o mocy 240KM

z innymi autami segmentu K


Porównanie wersji silnikowych, z zasilaniem benzyna bezołowiowa, auta Ford S-Max I van 5 drzwi dostępnych w okresie 2010 - 2014  > >

Porównanie wszystkich wersji silnikowych auta Ford S-Max I van 5 drzwi dostępnych w okresie 2010 - 2014  > >

Porównanie auta Ford S-Max I 2.0 EcoBoost SCTi PowerShift van 5 drzwi z innymi autami segmentu K o zbliżonej pojemności skokowej silnika i dostępnymi w okresie 2010 - 2014  > >

Porównanie auta Ford S-Max I 2.0 EcoBoost SCTi PowerShift van 5 drzwi z innymi autami segmentu K dostępnymi w okresie 2010 - 2014  > >


Ranking aut marki Ford produkowanych w latach
2010 - 2014

na tle modelu Ford S-Max I 2.0 EcoBoost SCTi PowerShift van 5 drzwi 240KM van 5 drzwi

Ranking spalania aut Ford  > >

Ranking przyśpieszenia aut Ford  > >

Ranking dynamiki aut Ford  > >

Ranking mocy aut Ford  > >



NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE


Praktyczne porady - jak dobrze kupić używane auto?

Dopuszczalne wartości emisji spalin według norm EURO(I; II; III; IV; V; VI)

Ekonomiczna jazda (Eco-driving), czyli jak w prosty sposób obniżyć koszty eksploatacji samochodu

Porównanie silników spalinowych spotykanych we współczesnych samochodach osobowych

POLECANE
AUTA
UŻYWANE


AUTA
MIEJSKIE

Ford Fiesta VII hatchback z silnikiem benzynowym 1.25 oraz ze skrzynią manualną produkowany od roku 2008
Opel Corsa (D) z silnikiem benzynowym 1.4 TWINPORT ECOTEC hatchback oraz ze skrzynią manualną produkowany w latach 2006-2014
Renault Clio III hatchback z silnikiem benzynowym 1.2 16V oraz ze skrzynią manualną produkowany w latach 2005-2012
Suzuki Swift V z silnikiem benzynowym 1.2 VVT hatchback oraz ze skrzynią manualną produkowany od roku 2010
Volkswagen Polo V (6R) z silnikiem benzynowym 1.4 16V oraz ze skrzynią manualną produkowany w latach 2009-2014

AUTA
KOMPAKTOWE

Honda Civic VIII pięciodrzwiowy hatchback z silnikiem benzynowym oraz ze skrzynią manualną produkowany w latach 2005-2011
Skoda Octavia II (1Z) liftback ze skrzynią manualną produkowany w latach 2008-2013
Skoda Octavia II (1Z) kombi ze skrzynią manualną produkowane w latach 2008-2013
Toyota Auris I hatchback z silnikiem benzynowym o poj. 1,6 litra oraz ze skrzynią manualną produkowany w latach 2007-2012
Renault Megane III hatchback ze skrzynią manualną produkowany w latach 2008-2015
Renault Megane Grandtour III kombi ze skrzynią manualną produkowane w latach 2009-2015

KLASA
ŚREDNIA

Peugeot 407 2.0 HDI sedan ze skrzynią manualną produkowany w latach 2004-2010
Peugeot 407 SW 2.0 HDI kombi ze skrzynią manualną produkowane w latach 2004-2010
Honda Accord VIII 2.0 i-VTEC 156KM sedan ze skrzynią manualną produkowany w latach 2008-2015
Honda Accord Tourer VIII 2.0 i-VTEC 156KM kombi ze skrzynią manualną produkowane w latach 2008-2015
Volkswagen Passat (B7) 2.0 TDI sedan ze skrzynią manualną produkowany w latach 2010-2014
Volkswagen Passat Variant (B7) 2.0 TDI kombi ze skrzynią manualną produkowane w latach 2010-2014

KLASA
WYŻSZA

BMW Seria 5 (E60 oraz E60 LCI) 6-cylindrowy sedan ze skrzynią manualną produkowany w latach 2003-2007
BMW Seria 5 (E61 oraz E61 LCI) 6-cylindrowe kombi ze skrzynią manualną produkowane w latach 2003-2007
Volvo V70 III 2.5 T 5-cylindrowe kombi o mocy 200KM ze skrzynią manualną produkowane w latach 2008-2010
Audi A6 (C6) 2.0 TDI sedan ze skrzynią manualną produkowany w latach 2008-2010
Audi A6 Avant (C6) 2.0 TDI kombi ze skrzynią manualną produkowane w latach 2008-2011

KOMPAKTOWE
SUV-Y

Mitsubishi Outlander II (CW0W) z silnikiem wysokoprężnym 2.0 DI-D oraz ze skrzynią manualną i napędem na cztery koła produkowany w latach 2007-2010
Skoda Yeti z silnikiem wysokoprężnym 2.0 TDI oraz ze skrzynią manualną i napędem na cztery koła produkowana od roku 2010
Volkswagen Tiguan z silnikiem wysokoprężnym 2.0 TDI oraz ze skrzynią manualną i napędem na cztery koła produkowany w latach 2007-2015

KOMPAKTOWE
MINIVANY

Citroen C4 Picasso / Grand Picasso I kompaktowy minivan z silnikiem wysokoprężnym 2.0 HDI oraz ze skrzynią manualną produkowany w latach 2007-2013
Citroen C4 Picasso / Grand Picasso I kompaktowy minivan z silnikiem wysokoprężnym 2.0 HDI oraz ze skrzynią manualną produkowany w latach 2007-2013
Opel Zafira (B) kompaktowy minivan z silnikiem wysokoprężnym 1.9 CDTI ECOTEC oraz ze skrzynią manualną produkowany w latach 2005-2010
Ford C-Max I kompaktowy minivan z silnikiem wysokoprężnym 1.6 TDCi oraz ze skrzynią manualną produkowany w latach 2007-2010





Nasza opinia o Ford S-Max I 2.0 EcoBoost SCTi PowerShift 240KM van 5 drzwi

WŁAŚCIWOŚCI
JEZDNE

DOBRZE

Ponadprzeciętne właściwości jezdne auta na tle konkurencji w segmencie. Prowadzi się je bardzo pewnie i przewidywalnie.

DYNAMIKA
AUTA

DOBRZE

Auto posiada ponadprzeciętną dynamikę, gwarantującą kierowcy bezproblemowe dopasowanie się do ruchu na drodze i dostarczającą przy tym radość z jazdy.

TRWAŁOŚĆ
WNĘTRZA

DOBRZE

Wysoka trwałość materiałów i tworzyw zastosowanych we wnętrzu auta, gwarantująca długie i bezproblemowe użytkowanie samochodu.

OCHRONA NADWOZIA
PRZED KOROZJĄ

DOBRZE

Trwały lakier i wysoka odporność elementów karoserii na korozję. Ewentualne ślady korozji w tym aucie świadczą zwykle o jego wypadkowej przeszłości.

NIEZAWODNOŚĆ
ELEKTRONIKI I ELEKTRYKI

PRZECIĘTNIE

Przeciętna niezawodność elementów elektryki i elektroniki auta. Można jednak stwierdzić, że to standard w dzisiejszych autach tego segmentu.

TRWAŁOŚĆ SILNIKA, JEGO
OSPRZĘTU I SPRZĘGŁA

PRZECIĘTNIE

Przeciętna awaryjność oraz średnia trwałość silnika i jego osprzętu. Silnik potrafi sprawiać problemy, jednak usterki nie są częste lub drogie w usunięciu.

TRWAŁOŚĆ SKRZYNI
BIEGÓW

PRZECIĘTNIE

Przeciętna awaryjność i średnia trwałość skrzyni biegów.Konstrukcja skrzyni nie jest idealna, ale na szczęście jej eksploatacja nie jest szczególnie uciążliwa.

TRWAŁOŚĆ UKŁADU
PRZENIESIENIA NAPĘDU

DOBRZE

Mała liczba awarii i wysoka trwałość układu przeniesienia napędu na koła. Praktyczny brak kłopotów w codziennej eksploatacji. Mocny punkt auta

TRWAŁOŚĆ
ZAWIESZENIA

PRZECIĘTNIE

Przeciętna trwałość elementów zawieszenia. Elementy zawieszenia potrafią sprawiać problemy, nad którymi daję się jednak zapanować bez ponoszenia nadmiernych kosztów.


Opinie i komentarze kierowców dotyczące
Ford S-Max I 2.0 EcoBoost SCTi PowerShift 240KM van 5 drzwi

Czy warto kupić ten samochód? Podziel się z innymi swoimi doświadczeniami w użytkowaniu auta.
    Dodaj opinię

    Ogłoszenia - sprzedam lub kupię
    Ford S-Max I 2.0 EcoBoost SCTi PowerShift 240KM van 5 drzwi




    NA SKRÓTY:

    Porówananie samochodu Ford S-Max I 2.0 EcoBoost SCTi PowerShift 240KM van 5 drzwi (2010 - 2014) z innymi autami osobowymi   > >

    Kody błędów zgłaszane przez komputer samochodu Ford S-Max I (2010 - 2014)   > >

    Objawy i przyczyny usterek spotykanych w samochodzie Ford S-Max I (2010 - 2014)   > >

    Forum techniczno-eksploatacyjne użytkowników samochodu Ford S-Max I 2.0 EcoBoost SCTi PowerShift 240KM van 5 drzwi (2010 - 2014)   > >

    Oferty kupna, sprzedaży i zamiany samochodu Ford S-Max I 2.0 EcoBoost SCTi PowerShift 240KM van 5 drzwi (2010 - 2014)   > >

    Części zamienne i akcesoria do samochodu Ford S-Max I 2.0 EcoBoost SCTi PowerShift 240KM van 5 drzwi (2010 - 2014)   > >

    Felgi i opony do samochodu Ford S-Max I 2.0 EcoBoost SCTi PowerShift 240KM van 5 drzwi (2010 - 2014)   > >


    NAJCZĘŚCIEJ WYSZUKIWANE:

    ...Ford S-Max I 2.0 EcoBoost SCTi PowerShift 240KM opinie...

    ...Ford S-Max I 2.0 EcoBoost SCTi PowerShift 240KM spalanie...

    ...silnik Ford S-Max I 2.0 EcoBoost SCTi PowerShift 240KM opinie...

    ...sprzedam Ford S-Max I 2.0 EcoBoost SCTi PowerShift 240KM...

    ...Ford S-Max I 2.0 EcoBoost SCTi PowerShift 240KM dane techniczne...

    ...Ford S-Max I 2.0 EcoBoost SCTi PowerShift 240KM jaki olej...

    ...kupię Ford S-Max I 2.0 EcoBoost SCTi PowerShift 240KM...

    ...osiągi Ford S-Max I 2.0 EcoBoost SCTi PowerShift 240KM...

    ...Ford S-Max I 2.0 EcoBoost SCTi PowerShift 240KM opinie forum...


    UWAGA - Dane publikowane w serwisie www.gnomon.pl służą wyłącznie celom informacyjnym. Pomimo, że dokładamy wszelkiej staranności aby zamieszczane informacje odpowiadały stanowi faktycznemu, nie ponosimy jednak odpowiedzialności za aktualność i dokładność udostępnianych danych oraz ich przydatność dla podejmowanych decyzji/działań przez użytkowników naszego serwisu.