Strona główna STRONA GŁÓWNA Kategorie porównania KATEGORIE Poradniki kupującego PORADNIK Kontakt KONTAKT Poleć stronę znajomym:

SAMOCHODY OSOBOWE - DANE TECHNICZNE - RANKINGI - OPINIE - PORADY - OBJAWY I KODY USTEREK


PODSTAWOWE DANE TECHNICZNE*
Ford Mondeo Turnier IV
2.0 TDCi DPF PowerShift 163KM
kombi 5 drzwi


PODSTAWOWE DANE
MARKA Ford
MODEL Mondeo Turnier IV
WERSJA 2.0 TDCi DPF PowerShift
TYP NADWOZIA kombi 5 drzwi
SEGMENT segment D

auta klasy średniej, tzw. rodzinnej oraz auta klasy średniej premium, czyli auta rodzinne w cenie aut o klasę wyższych o długości nadwozia od 4,4m do 4,8m
OKRES PRODUKCJI 2009 - 2010
SILNIK
RODZAJ PALIWA olej napędowy
TYP SILNIKA R4 (czterocylindrowy silnik rzędowy)

tłokowy silnik spalinowy, w którym cztery cylindry usytuowane są w jednym rzędzie
DOŁADOWANIE SILNIKA silnik jest doładowany z użyciem turbosprężarki
POJEMNOŚĆ SKOKOWA SILNIKA SPALINOWEGO 2 dm³
MOC MAKSYMALNA 120 kW
PL PL: 163 KM
DE DE: 163 PS
UK UK: 163 hp
US US: 161 hp
MAKSYMALNY MOMENT OBROTOWY 340 Nm (251 lb-ft)
OBJĘTOŚCIOWY WSKAŹNIK MOCY SILNIKA
(NA CYLINDER)
60 kW/dm³
(15 kW/dm³)
OBJĘTOŚCIOWY WSKAŹNIK MOMENTU OBROTOWEGO SILNIKA
(NA CYLINDER)
125 Nm/dm³
(31 Nm/dm³)
OSIĄGI
PRZYŚPIESZENIE 0-100 km/h (0-62mph) 9.8 sekund(y)
PRĘDKOŚĆ MAKSYMALNA 210 km/h (131 mph)
SPALANIE / ZUŻYCIE ENERGII ELEKTRYCZNEJ
ŚREDNIE ZUŻYCIE PALIWA / ZUŻYCIE ENERGII ELEKTRYCZNEJ WEDŁUG PRODUCENTA 5.6 L/100km
UK UK: 50.4 mpg
US US: 42 mpg
PRZYBLIŻONY KOSZT PALIWA / ENERGII ELEKTRYCZNEJ 24 pln/100km
EMISJA SPALIN
NORMA EMISJI SPALIN EURO 5
PRZENIESIENIE NAPĘDU
RODZAJ SKRZYNI BIEGÓW zautomatyzowana skrzynia biegów

auto nie posiada pedału sprzęgła
TYP NAPĘDU przedni

napędzane są wyłącznie koła przedniej osi auta
PRZEDZIAŁ PASAŻERSKI
MAKSYMALNA LICZBA OSÓB 5
BAGAŻNIK
MINIMALNA POJEMNOŚĆ BAGAŻNIKA 494 L (17.4 cu. ft.)
MAKSYMALNA POJEMNOŚĆ BAGAŻNIKA 1745 L (61.6 cu. ft.)
CENY
SZACUNKOWA CENA BRUTTO NOWEGO AUTA W POLSCE brak oferty
SZACUNKOWA CENA BRUTTO NOWEGO AUTA W NIEMCZECH brak oferty
DODATKOWE INFORMACJE
MOŻLIWOŚĆ MONTAŻU INSTALACJI GAZOWEJ LPG w przypadku auta Ford Mondeo Turnier IV 2.0 TDCi DPF PowerShift montaż instalacji LPG jest technicznie możliwy, ale zwykle nieopłacalny (oszczędności w wydatkach na paliwo wyniosą najczęściej około 10%)
PRZYBLIŻONE ŚREDNIE ZUŻYCIE GAZU LPG PRZEZ AUTO nie dotyczy
PRZYBLIŻONY ŚREDNI KOSZT LPG nie dotyczy
MOŻLIWOŚĆ MONTAŻU INSTALACJI GAZOWEJ CNG w przypadku auta Ford Mondeo Turnier IV 2.0 TDCi DPF PowerShift montaż instalacji CNG jest technicznie mozliwy, ale zwykle nieopłacalny (oszczędności w wydatkach na paliwo wyniosą najczęściej około 10%)
PRZYBLIŻONE ŚREDNIE ZUŻYCIE GAZU CNG PRZEZ AUTO nie dotyczy
PRZYBLIŻONY ŚREDNI KOSZT CNG nie dotyczy
CIEKAWOSTKI
SZACUNKOWA CENA BRUTTO NOWEGO AUTA W POLSCE W PRZELICZENIU NA LICZBĘ ŚREDNICH PENSJI MIESIĘCZNYCH (przyjęto śr. pensję w Polsce równą 3802zł netto/miesiąc) nie dotyczy
SZACUNKOWA CENA BRUTTO NOWEGO AUTA W POLSCE W PRZELICZENIU NA LICZBĘ MINIMALNYCH PENSJI MIESIĘCZNYCH (przyjęto min. płacę w Polsce równą 1459zł netto/miesiąc) nie dotyczy
SZACUNKOWA CENA BRUTTO NOWEGO AUTA W NIEMCZECH W PRZELICZENIU NA LICZBĘ ŚREDNICH PENSJI MIESIĘCZNYCH (przyjęto śr. pensję w Niemczech równą 2400euro netto/miesiąc) nie dotyczy
SZACUNKOWA CENA BRUTTO NOWEGO AUTA W NIEMCZECH W PRZELICZENIU NA LICZBĘ MINIMALNYCH PENSJI MIESIĘCZNYCH (przyjęto min. płacę w Niemczech równą 1350euro netto/miesiąc) nie dotyczy
* Dane techniczne pochodzą z oficjalnej dokumentacji udostępnionej przez producenta lub dystrybutora auta
Zdjęcia auta Ford Mondeo Turnier IV 2.0 TDCi DPF PowerShift

Źródło: Ford

Szacunkowe zużycie paliwa przez
Ford Mondeo Turnier IV
w warunkach codziennej eksploatacji
WERSJA 2.0 TDCi DPF PowerShift
TYP NADWOZIA kombi 5 drzwi
RODZAJ PALIWA olej napędowy
OKRES PRODUKCJI 2009 - 2010
Jazda poza terenem zabudowanym (prędkość jazdy pomiędzy 90km/h a 100km/h)
ŚREDNIE ZUŻYCIE PALIWA 5 L/100km
UK UK: 56 mpg
US US: 46.6 mpg
PRZYBLIŻONY KOSZT PALIWA 22 pln/100km
Jazda zróżnicowana, tj. zarówno w mieście jak i poza terenem zabudowanym
ŚREDNIE ZUŻYCIE PALIWA 7 L/100km
UK UK: 40.3 mpg
US US: 33.6 mpg
PRZYBLIŻONY KOSZT PALIWA 30 pln/100km
PRZYBLIŻONY KOSZT PALIWA PRZY ROCZNYM PRZEBIEGU 15000km 4500 pln
Jazda w ruchu miejskim (częste ruszanie z miejsca, przyśpieszanie i hamowanie)
ŚREDNIE ZUŻYCIE PALIWA 9 L/100km
UK UK: 31.5 mpg
US US: 26.2 mpg
PRZYBLIŻONY KOSZT PALIWA 38 pln/100km
Obecność rozwiązań technicznych
w Ford Mondeo Turnier IV
2.0 TDCi DPF PowerShift 163KM
kombi 5 drzwi, które są powszechnie uznawane jako podatne na awarie lub przyśpieszone zużycie
Filtr cząstek stałych tak
Dwumasowe koło zamachowe brak danych
Turbosprężarka tak
Zwielokrotnione doładowanie silnika nie
Inne

Porównaj Ford Mondeo Turnier IV 2.0 TDCi DPF PowerShift o mocy 163KM

z innymi autami segmentu D


Porównanie wersji silnikowych, z zasilaniem olej napędowy, auta Ford Mondeo Turnier IV kombi 5 drzwi dostępnych w okresie 2009 - 2010  > >

Porównanie wszystkich wersji silnikowych auta Ford Mondeo Turnier IV kombi 5 drzwi dostępnych w okresie 2009 - 2010  > >

Porównanie auta Ford Mondeo Turnier IV 2.0 TDCi DPF PowerShift kombi 5 drzwi z innymi autami segmentu D o zbliżonej pojemności skokowej silnika i dostępnymi w okresie 2009 - 2010  > >

Porównanie auta Ford Mondeo Turnier IV 2.0 TDCi DPF PowerShift kombi 5 drzwi z innymi autami segmentu D dostępnymi w okresie 2009 - 2010  > >


Ranking aut marki Ford produkowanych w latach
2009 - 2010

na tle modelu Ford Mondeo Turnier IV 2.0 TDCi DPF PowerShift kombi 5 drzwi 163KM kombi 5 drzwi

Ranking spalania aut Ford  > >

Ranking przyśpieszenia aut Ford  > >

Ranking dynamiki aut Ford  > >

Ranking mocy aut Ford  > >



NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE


Praktyczne porady - jak dobrze kupić używane auto?

Dopuszczalne wartości emisji spalin według norm EURO(I; II; III; IV; V; VI)

Ekonomiczna jazda (Eco-driving), czyli jak w prosty sposób obniżyć koszty eksploatacji samochodu

Porównanie silników spalinowych spotykanych we współczesnych samochodach osobowych

POLECANE
AUTA
UŻYWANE


AUTA
MIEJSKIE

Ford Fiesta VII hatchback z silnikiem benzynowym 1.25 oraz ze skrzynią manualną produkowany od roku 2008
Opel Corsa (D) z silnikiem benzynowym 1.4 TWINPORT ECOTEC hatchback oraz ze skrzynią manualną produkowany w latach 2006-2014
Renault Clio III hatchback z silnikiem benzynowym 1.2 16V oraz ze skrzynią manualną produkowany w latach 2005-2012
Suzuki Swift V z silnikiem benzynowym 1.2 VVT hatchback oraz ze skrzynią manualną produkowany od roku 2010
Volkswagen Polo V (6R) z silnikiem benzynowym 1.4 16V oraz ze skrzynią manualną produkowany w latach 2009-2014

AUTA
KOMPAKTOWE

Honda Civic VIII pięciodrzwiowy hatchback z silnikiem benzynowym oraz ze skrzynią manualną produkowany w latach 2005-2011
Skoda Octavia II (1Z) liftback ze skrzynią manualną produkowany w latach 2008-2013
Skoda Octavia II (1Z) kombi ze skrzynią manualną produkowane w latach 2008-2013
Toyota Auris I hatchback z silnikiem benzynowym o poj. 1,6 litra oraz ze skrzynią manualną produkowany w latach 2007-2012
Renault Megane III hatchback ze skrzynią manualną produkowany w latach 2008-2015
Renault Megane Grandtour III kombi ze skrzynią manualną produkowane w latach 2009-2015

KLASA
ŚREDNIA

Peugeot 407 2.0 HDI sedan ze skrzynią manualną produkowany w latach 2004-2010
Peugeot 407 SW 2.0 HDI kombi ze skrzynią manualną produkowane w latach 2004-2010
Honda Accord VIII 2.0 i-VTEC 156KM sedan ze skrzynią manualną produkowany w latach 2008-2015
Honda Accord Tourer VIII 2.0 i-VTEC 156KM kombi ze skrzynią manualną produkowane w latach 2008-2015
Volkswagen Passat (B7) 2.0 TDI sedan ze skrzynią manualną produkowany w latach 2010-2014
Volkswagen Passat Variant (B7) 2.0 TDI kombi ze skrzynią manualną produkowane w latach 2010-2014

KLASA
WYŻSZA

BMW Seria 5 (E60 oraz E60 LCI) 6-cylindrowy sedan ze skrzynią manualną produkowany w latach 2003-2007
BMW Seria 5 (E61 oraz E61 LCI) 6-cylindrowe kombi ze skrzynią manualną produkowane w latach 2003-2007
Volvo V70 III 2.5 T 5-cylindrowe kombi o mocy 200KM ze skrzynią manualną produkowane w latach 2008-2010
Audi A6 (C6) 2.0 TDI sedan ze skrzynią manualną produkowany w latach 2008-2010
Audi A6 Avant (C6) 2.0 TDI kombi ze skrzynią manualną produkowane w latach 2008-2011

KOMPAKTOWE
SUV-Y

Mitsubishi Outlander II (CW0W) z silnikiem wysokoprężnym 2.0 DI-D oraz ze skrzynią manualną i napędem na cztery koła produkowany w latach 2007-2010
Skoda Yeti z silnikiem wysokoprężnym 2.0 TDI oraz ze skrzynią manualną i napędem na cztery koła produkowana od roku 2010
Volkswagen Tiguan z silnikiem wysokoprężnym 2.0 TDI oraz ze skrzynią manualną i napędem na cztery koła produkowany w latach 2007-2015

KOMPAKTOWE
MINIVANY

Citroen C4 Picasso / Grand Picasso I kompaktowy minivan z silnikiem wysokoprężnym 2.0 HDI oraz ze skrzynią manualną produkowany w latach 2007-2013
Citroen C4 Picasso / Grand Picasso I kompaktowy minivan z silnikiem wysokoprężnym 2.0 HDI oraz ze skrzynią manualną produkowany w latach 2007-2013
Opel Zafira (B) kompaktowy minivan z silnikiem wysokoprężnym 1.9 CDTI ECOTEC oraz ze skrzynią manualną produkowany w latach 2005-2010
Ford C-Max I kompaktowy minivan z silnikiem wysokoprężnym 1.6 TDCi oraz ze skrzynią manualną produkowany w latach 2007-2010





Nasza opinia o Ford Mondeo Turnier IV 2.0 TDCi DPF PowerShift 163KM kombi 5 drzwi

WŁAŚCIWOŚCI
JEZDNE

DOBRZE

Ponadprzeciętne właściwości jezdne auta na tle konkurencji w segmencie. Prowadzi się je bardzo pewnie i przewidywalnie.

DYNAMIKA
AUTA

PRZECIĘTNIE

Przeciętna dynamika auta, pozwalająca zwykle dopasować się kierowcy do występującego ruchu na drodze. Dla większości kierowców dynamika auta powinna być do zaakceptowania.

TRWAŁOŚĆ
WNĘTRZA

DOBRZE

Wysoka trwałość materiałów i tworzyw zastosowanych we wnętrzu auta, gwarantująca długie i bezproblemowe użytkowanie samochodu.

OCHRONA NADWOZIA
PRZED KOROZJĄ

DOBRZE

Trwały lakier i wysoka odporność elementów karoserii na korozję. Ewentualne ślady korozji w tym aucie świadczą zwykle o jego wypadkowej przeszłości.

NIEZAWODNOŚĆ
ELEKTRONIKI I ELEKTRYKI

PRZECIĘTNIE

Przeciętna niezawodność elementów elektryki i elektroniki auta. Można jednak stwierdzić, że to standard w dzisiejszych autach tego segmentu.

TRWAŁOŚĆ SILNIKA, JEGO
OSPRZĘTU I SPRZĘGŁA

PRZECIĘTNIE

Przeciętna awaryjność oraz średnia trwałość silnika i jego osprzętu. Silnik potrafi sprawiać problemy, jednak usterki nie są częste lub drogie w usunięciu.

TRWAŁOŚĆ SKRZYNI
BIEGÓW

PRZECIĘTNIE

Przeciętna awaryjność i średnia trwałość skrzyni biegów.Konstrukcja skrzyni nie jest idealna, ale na szczęście jej eksploatacja nie jest szczególnie uciążliwa.

TRWAŁOŚĆ UKŁADU
PRZENIESIENIA NAPĘDU

DOBRZE

Mała liczba awarii i wysoka trwałość układu przeniesienia napędu na koła. Praktyczny brak kłopotów w codziennej eksploatacji. Mocny punkt auta

TRWAŁOŚĆ
ZAWIESZENIA

PRZECIĘTNIE

Przeciętna trwałość elementów zawieszenia. Elementy zawieszenia potrafią sprawiać problemy, nad którymi daję się jednak zapanować bez ponoszenia nadmiernych kosztów.


Opinie i komentarze kierowców dotyczące
Ford Mondeo Turnier IV 2.0 TDCi DPF PowerShift 163KM kombi 5 drzwi

Czy warto kupić ten samochód? Podziel się z innymi swoimi doświadczeniami w użytkowaniu auta.
    Dodaj opinię

    Ogłoszenia - sprzedam lub kupię
    Ford Mondeo Turnier IV 2.0 TDCi DPF PowerShift 163KM kombi 5 drzwi

    Darmowe ogłoszenia motoryzacyjne - samochody osobowe.
    Wyniki wyszukiwania kupię/sprzedam dla samochodu:
    Ford Mondeo Turnier IV 2.0 TDCi DPF PowerShift kombi 5 drzwi


    Aktualnie nie ma w bazie ogłoszeń dla tego modelu.
    Zmień kryteria wyszukiwania lub spróbuj ponownie za jakiś czas.




    NA SKRÓTY:

    Porówananie samochodu Ford Mondeo Turnier IV 2.0 TDCi DPF PowerShift 163KM kombi 5 drzwi (2009 - 2010) z innymi autami osobowymi   > >

    Kody błędów zgłaszane przez komputer samochodu Ford Mondeo Turnier IV (2009 - 2010)   > >

    Objawy i przyczyny usterek spotykanych w samochodzie Ford Mondeo Turnier IV (2009 - 2010)   > >

    Forum techniczno-eksploatacyjne użytkowników samochodu Ford Mondeo Turnier IV 2.0 TDCi DPF PowerShift 163KM kombi 5 drzwi (2009 - 2010)   > >

    Oferty kupna, sprzedaży i zamiany samochodu Ford Mondeo Turnier IV 2.0 TDCi DPF PowerShift 163KM kombi 5 drzwi (2009 - 2010)   > >

    Części zamienne i akcesoria do samochodu Ford Mondeo Turnier IV 2.0 TDCi DPF PowerShift 163KM kombi 5 drzwi (2009 - 2010)   > >

    Felgi i opony do samochodu Ford Mondeo Turnier IV 2.0 TDCi DPF PowerShift 163KM kombi 5 drzwi (2009 - 2010)   > >


    NAJCZĘŚCIEJ WYSZUKIWANE:

    ...Ford Mondeo Turnier IV 2.0 TDCi DPF PowerShift 163KM opinie...

    ...Ford Mondeo Turnier IV 2.0 TDCi DPF PowerShift 163KM spalanie...

    ...silnik Ford Mondeo Turnier IV 2.0 TDCi DPF PowerShift 163KM opinie...

    ...sprzedam Ford Mondeo Turnier IV 2.0 TDCi DPF PowerShift 163KM...

    ...Ford Mondeo Turnier IV 2.0 TDCi DPF PowerShift 163KM dane techniczne...

    ...Ford Mondeo Turnier IV 2.0 TDCi DPF PowerShift 163KM jaki olej...

    ...kupię Ford Mondeo Turnier IV 2.0 TDCi DPF PowerShift 163KM...

    ...osiągi Ford Mondeo Turnier IV 2.0 TDCi DPF PowerShift 163KM...

    ...Ford Mondeo Turnier IV 2.0 TDCi DPF PowerShift 163KM opinie forum...


    UWAGA - Dane publikowane w serwisie www.gnomon.pl służą wyłącznie celom informacyjnym. Pomimo, że dokładamy wszelkiej staranności aby zamieszczane informacje odpowiadały stanowi faktycznemu, nie ponosimy jednak odpowiedzialności za aktualność i dokładność udostępnianych danych oraz ich przydatność dla podejmowanych decyzji/działań przez użytkowników naszego serwisu.