Strona główna STRONA GŁÓWNA Kategorie porównania KATEGORIE Poradniki kupującego PORADNIK Kontakt KONTAKT Poleć stronę znajomym:

SAMOCHODY OSOBOWE - DANE TECHNICZNE - RANKINGI - OPINIE - PORADY - OBJAWY I KODY USTEREK


PODSTAWOWE DANE TECHNICZNE*
Alfa Romeo 156
2.0 16V JTS Selespeed 165KM
sedan 4 drzwi


PODSTAWOWE DANE
MARKA Alfa Romeo
MODEL 156
WERSJA 2.0 16V JTS Selespeed
TYP NADWOZIA sedan 4 drzwi
SEGMENT segment D

auta klasy średniej, tzw. rodzinnej oraz auta klasy średniej premium, czyli auta rodzinne w cenie aut o klasę wyższych o długości nadwozia od 4,4m do 4,8m
OKRES PRODUKCJI 2002 - 2003
SILNIK
RODZAJ PALIWA benzyna bezołowiowa
TYP SILNIKA R4 (czterocylindrowy silnik rzędowy)

tłokowy silnik spalinowy, w którym cztery cylindry usytuowane są w jednym rzędzie
DOŁADOWANIE SILNIKA nie
POJEMNOŚĆ SKOKOWA SILNIKA SPALINOWEGO 2 dm³
MOC MAKSYMALNA 121 kW
PL PL: 165 KM
DE DE: 165 PS
UK UK: 165 hp
US US: 163 hp
MAKSYMALNY MOMENT OBROTOWY 206 Nm (152 lb-ft)
OBJĘTOŚCIOWY WSKAŹNIK MOCY SILNIKA
(NA CYLINDER)
61 kW/dm³
(15 kW/dm³)
OBJĘTOŚCIOWY WSKAŹNIK MOMENTU OBROTOWEGO SILNIKA
(NA CYLINDER)
76 Nm/dm³
(19 Nm/dm³)
OSIĄGI
PRZYŚPIESZENIE 0-100 km/h (0-62mph) 8.2 sekund(y)
PRĘDKOŚĆ MAKSYMALNA 220 km/h (137 mph)
SPALANIE / ZUŻYCIE ENERGII ELEKTRYCZNEJ
ŚREDNIE ZUŻYCIE PALIWA / ZUŻYCIE ENERGII ELEKTRYCZNEJ WEDŁUG PRODUCENTA 8.6 L/100km
UK UK: 32.8 mpg
US US: 27.3 mpg
PRZYBLIŻONY KOSZT PALIWA / ENERGII ELEKTRYCZNEJ 38 PLN/100km
EMISJA SPALIN
NORMA EMISJI SPALIN
PRZENIESIENIE NAPĘDU
RODZAJ SKRZYNI BIEGÓW zautomatyzowana skrzynia biegów

auto nie posiada pedału sprzęgła
TYP NAPĘDU przedni

napędzane są wyłącznie koła przedniej osi auta
PRZEDZIAŁ PASAŻERSKI
MAKSYMALNA LICZBA OSÓB 5
BAGAŻNIK
MINIMALNA POJEMNOŚĆ BAGAŻNIKA 380 L (13.4 cu. ft.)
MAKSYMALNA POJEMNOŚĆ BAGAŻNIKA 380 L (13.4 cu. ft.)
CENY
SZACUNKOWA CENA BRUTTO NOWEGO AUTA W POLSCE brak oferty
SZACUNKOWA CENA BRUTTO NOWEGO AUTA W NIEMCZECH brak oferty
DODATKOWE INFORMACJE
MOŻLIWOŚĆ MONTAŻU INSTALACJI GAZOWEJ LPG w przypadku auta Alfa Romeo 156 2.0 16V JTS Selespeed montaż instalacji LPG nie jest polecany, gdyż silnik najczęściej źle znosi zasilanie gazem LPG - istnieją ograniczenia konstrukcyjne w samej jednostce napędowej utrudniające lub uniemożliwiające prawidłowy montaż i eksploatację instalacji gazowej
PRZYBLIŻONE ŚREDNIE ZUŻYCIE GAZU LPG PRZEZ AUTO nie dotyczy
PRZYBLIŻONY ŚREDNI KOSZT LPG nie dotyczy
MOŻLIWOŚĆ MONTAŻU INSTALACJI GAZOWEJ CNG w przypadku auta Alfa Romeo 156 2.0 16V JTS Selespeed montaż instalacji CNG nie jest polecany, gdyż silnik najczęściej źle znosi zasilanie gazem CNG - istnieją ograniczenia konstrukcyjne w samej jednostce napędowej utrudniające lub uniemożliwiające prawidłowy montaż i eksploatację instalacji gazowej
PRZYBLIŻONE ŚREDNIE ZUŻYCIE GAZU CNG PRZEZ AUTO nie dotyczy
PRZYBLIŻONY ŚREDNI KOSZT CNG nie dotyczy
CIEKAWOSTKI
SZACUNKOWA CENA BRUTTO NOWEGO AUTA W POLSCE W PRZELICZENIU NA LICZBĘ ŚREDNICH PENSJI MIESIĘCZNYCH (przyjęto śr. pensję w Polsce równą 3802PLN netto/miesiąc) nie dotyczy
SZACUNKOWA CENA BRUTTO NOWEGO AUTA W POLSCE W PRZELICZENIU NA LICZBĘ MINIMALNYCH PENSJI MIESIĘCZNYCH (przyjęto min. płacę w Polsce równą 1459PLN netto/miesiąc) nie dotyczy
SZACUNKOWA CENA BRUTTO NOWEGO AUTA W NIEMCZECH W PRZELICZENIU NA LICZBĘ ŚREDNICH PENSJI MIESIĘCZNYCH (przyjęto śr. pensję w Niemczech równą 2400EUR netto/miesiąc) nie dotyczy
SZACUNKOWA CENA BRUTTO NOWEGO AUTA W NIEMCZECH W PRZELICZENIU NA LICZBĘ MINIMALNYCH PENSJI MIESIĘCZNYCH (przyjęto min. płacę w Niemczech równą 1350EUR netto/miesiąc) nie dotyczy
* Dane techniczne pochodzą z oficjalnej dokumentacji udostępnionej przez producenta lub dystrybutora auta
Zdjęcia auta Alfa Romeo 156 2.0 16V JTS Selespeed

Źródło: Alfa Romeo

Szacunkowe zużycie paliwa przez
Alfa Romeo 156
w warunkach codziennej eksploatacji
WERSJA 2.0 16V JTS Selespeed
TYP NADWOZIA sedan 4 drzwi
RODZAJ PALIWA benzyna bezołowiowa
OKRES PRODUKCJI 2002 - 2003
Jazda poza terenem zabudowanym (prędkość jazdy pomiędzy 90km/h a 100km/h)
ŚREDNIE ZUŻYCIE PALIWA 7.7 L/100km
UK UK: 36.4 mpg
US US: 30.4 mpg
PRZYBLIŻONY KOSZT PALIWA 35 PLN/100km
Jazda zróżnicowana, tj. zarówno w mieście jak i poza terenem zabudowanym
ŚREDNIE ZUŻYCIE PALIWA 10.8 L/100km
UK UK: 26.2 mpg
US US: 21.9 mpg
PRZYBLIŻONY KOSZT PALIWA 48 PLN/100km
PRZYBLIŻONY KOSZT PALIWA PRZY ROCZNYM PRZEBIEGU 15000km 7200 PLN
Jazda w ruchu miejskim (częste ruszanie z miejsca, przyśpieszanie i hamowanie)
ŚREDNIE ZUŻYCIE PALIWA 13.8 L/100km
UK UK: 20.5 mpg
US US: 17.1 mpg
PRZYBLIŻONY KOSZT PALIWA 62 PLN/100km
Obecność rozwiązań technicznych
w Alfa Romeo 156
2.0 16V JTS Selespeed 165KM
sedan 4 drzwi, które są powszechnie uznawane jako podatne na awarie lub przyśpieszone zużycie
Filtr cząstek stałych nie
Dwumasowe koło zamachowe brak danych
Turbosprężarka nie
Zwielokrotnione doładowanie silnika nie
Inne

Porównaj Alfa Romeo 156 2.0 16V JTS Selespeed o mocy 165KM

z innymi autami segmentu D


Porównanie wersji silnikowych, z zasilaniem benzyna bezołowiowa, auta Alfa Romeo 156 sedan 4 drzwi dostępnych w okresie 2002 - 2003  > >

Porównanie wszystkich wersji silnikowych auta Alfa Romeo 156 sedan 4 drzwi dostępnych w okresie 2002 - 2003  > >

Porównanie auta Alfa Romeo 156 2.0 16V JTS Selespeed sedan 4 drzwi z innymi autami segmentu D o zbliżonej pojemności skokowej silnika i dostępnymi w okresie 2002 - 2003  > >

Porównanie auta Alfa Romeo 156 2.0 16V JTS Selespeed sedan 4 drzwi z innymi autami segmentu D dostępnymi w okresie 2002 - 2003  > >


Ranking aut marki Alfa Romeo produkowanych w latach
2002 - 2003

na tle modelu Alfa Romeo 156 2.0 16V JTS Selespeed sedan 4 drzwi 165KM sedan 4 drzwi

Ranking spalania aut Alfa Romeo  > >

Ranking przyśpieszenia aut Alfa Romeo  > >

Ranking dynamiki aut Alfa Romeo  > >

Ranking mocy aut Alfa Romeo  > >



NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE


Praktyczne porady - jak dobrze kupić używane auto?

Dopuszczalne wartości emisji spalin według norm EURO(I; II; III; IV; V; VI)

Ekonomiczna jazda (Eco-driving), czyli jak w prosty sposób obniżyć koszty eksploatacji samochodu

Porównanie silników spalinowych spotykanych we współczesnych samochodach osobowych

POLECANE
AUTA
UŻYWANE


AUTA
MIEJSKIE

Ford Fiesta VII hatchback z silnikiem benzynowym 1.25 oraz ze skrzynią manualną produkowany od roku 2008
Opel Corsa (D) z silnikiem benzynowym 1.4 TWINPORT ECOTEC hatchback oraz ze skrzynią manualną produkowany w latach 2006-2014
Renault Clio III hatchback z silnikiem benzynowym 1.2 16V oraz ze skrzynią manualną produkowany w latach 2005-2012
Suzuki Swift V z silnikiem benzynowym 1.2 VVT hatchback oraz ze skrzynią manualną produkowany od roku 2010
Volkswagen Polo V (6R) z silnikiem benzynowym 1.4 16V oraz ze skrzynią manualną produkowany w latach 2009-2014

AUTA
KOMPAKTOWE

Honda Civic VIII pięciodrzwiowy hatchback z silnikiem benzynowym oraz ze skrzynią manualną produkowany w latach 2005-2011
Skoda Octavia II (1Z) liftback ze skrzynią manualną produkowany w latach 2008-2013
Skoda Octavia II (1Z) kombi ze skrzynią manualną produkowane w latach 2008-2013
Toyota Auris I hatchback z silnikiem benzynowym o poj. 1,6 litra oraz ze skrzynią manualną produkowany w latach 2007-2012
Renault Megane III hatchback ze skrzynią manualną produkowany w latach 2008-2015
Renault Megane Grandtour III kombi ze skrzynią manualną produkowane w latach 2009-2015

KLASA
ŚREDNIA

Peugeot 407 2.0 HDI sedan ze skrzynią manualną produkowany w latach 2004-2010
Peugeot 407 SW 2.0 HDI kombi ze skrzynią manualną produkowane w latach 2004-2010
Honda Accord VIII 2.0 i-VTEC 156KM sedan ze skrzynią manualną produkowany w latach 2008-2015
Honda Accord Tourer VIII 2.0 i-VTEC 156KM kombi ze skrzynią manualną produkowane w latach 2008-2015
Volkswagen Passat (B7) 2.0 TDI sedan ze skrzynią manualną produkowany w latach 2010-2014
Volkswagen Passat Variant (B7) 2.0 TDI kombi ze skrzynią manualną produkowane w latach 2010-2014

KLASA
WYŻSZA

BMW Seria 5 (E60 oraz E60 LCI) 6-cylindrowy sedan ze skrzynią manualną produkowany w latach 2003-2007
BMW Seria 5 (E61 oraz E61 LCI) 6-cylindrowe kombi ze skrzynią manualną produkowane w latach 2003-2007
Volvo V70 III 2.5 T 5-cylindrowe kombi o mocy 200KM ze skrzynią manualną produkowane w latach 2008-2010
Audi A6 (C6) 2.0 TDI sedan ze skrzynią manualną produkowany w latach 2008-2010
Audi A6 Avant (C6) 2.0 TDI kombi ze skrzynią manualną produkowane w latach 2008-2011

KOMPAKTOWE
SUV-Y

Mitsubishi Outlander II (CW0W) z silnikiem wysokoprężnym 2.0 DI-D oraz ze skrzynią manualną i napędem na cztery koła produkowany w latach 2007-2010
Skoda Yeti z silnikiem wysokoprężnym 2.0 TDI oraz ze skrzynią manualną i napędem na cztery koła produkowana od roku 2010
Volkswagen Tiguan z silnikiem wysokoprężnym 2.0 TDI oraz ze skrzynią manualną i napędem na cztery koła produkowany w latach 2007-2015

KOMPAKTOWE
MINIVANY

Citroen C4 Picasso / Grand Picasso I kompaktowy minivan z silnikiem wysokoprężnym 2.0 HDI oraz ze skrzynią manualną produkowany w latach 2007-2013
Citroen C4 Picasso / Grand Picasso I kompaktowy minivan z silnikiem wysokoprężnym 2.0 HDI oraz ze skrzynią manualną produkowany w latach 2007-2013
Opel Zafira (B) kompaktowy minivan z silnikiem wysokoprężnym 1.9 CDTI ECOTEC oraz ze skrzynią manualną produkowany w latach 2005-2010
Ford C-Max I kompaktowy minivan z silnikiem wysokoprężnym 1.6 TDCi oraz ze skrzynią manualną produkowany w latach 2007-2010





Nasza opinia o Alfa Romeo 156 2.0 16V JTS Selespeed 165KM sedan 4 drzwi

WŁAŚCIWOŚCI
JEZDNE

DOBRZE

Ponadprzeciętne właściwości jezdne auta na tle konkurencji w segmencie. Prowadzi się je bardzo pewnie i przewidywalnie.

DYNAMIKA
AUTA

DOBRZE

Auto posiada ponadprzeciętną dynamikę, gwarantującą kierowcy bezproblemowe dopasowanie się do ruchu na drodze i dostarczającą przy tym radość z jazdy.

TRWAŁOŚĆ
WNĘTRZA

PRZECIĘTNIE

Przeciętna trwałość materiałów i tworzyw zastosowanych we wnętrzu auta. Nie ma za co chwalić, ale nie można również przesadnie krytykować.

OCHRONA NADWOZIA
PRZED KOROZJĄ

PRZECIĘTNIE

Przeciętna trwałośc lakieru i średnia odporność elementów karoserii na korozję. Ogniska korozji w tym aucie nie są niestety rzadkością.

NIEZAWODNOŚĆ
ELEKTRONIKI I ELEKTRYKI

SŁABO

Duża liczba awarii elementów elektryki i elektroniki auta. Usterki potrafią zirytować nawet największego miłośnika modelu.

TRWAŁOŚĆ SILNIKA, JEGO
OSPRZĘTU I SPRZĘGŁA

PRZECIĘTNIE

Przeciętna awaryjność oraz średnia trwałość silnika i jego osprzętu. Silnik potrafi sprawiać problemy, jednak usterki nie są częste lub drogie w usunięciu.

TRWAŁOŚĆ SKRZYNI
BIEGÓW

SŁABO

Wysoka awaryjność i niska trwałość skrzyni biegów. Kłopoty w codziennej eksploatacji są niemal gwarantowane.

TRWAŁOŚĆ UKŁADU
PRZENIESIENIA NAPĘDU

PRZECIĘTNIE

Przeciętna awaryjność i średnia trwałość układu przeniesienia napędu na koła. Usuwanie zdarzających się usterek nie jest przesadnie drogie lub kłopotliwe.

TRWAŁOŚĆ
ZAWIESZENIA

SŁABO

Niska trwałość elementów zawieszenia. Zdecydowanie słaby punkt auta. Inne auta w segmencie oferują trwalsze rozwiązania techniczne elementów zawieszenia pojazdu.


Opinie i komentarze kierowców dotyczące
Alfa Romeo 156 2.0 16V JTS Selespeed 165KM sedan 4 drzwi

Czy warto kupić ten samochód? Podziel się z innymi swoimi doświadczeniami w użytkowaniu auta.
    Dodaj opinię

    Ogłoszenia - sprzedam lub kupię
    Alfa Romeo 156 2.0 16V JTS Selespeed 165KM sedan 4 drzwi




    NA SKRÓTY:

    Porówananie samochodu Alfa Romeo 156 2.0 16V JTS Selespeed 165KM sedan 4 drzwi (2002 - 2003) z innymi autami osobowymi   > >

    Kody błędów zgłaszane przez komputer samochodu Alfa Romeo 156 (2002 - 2003)   > >

    Objawy i przyczyny usterek spotykanych w samochodzie Alfa Romeo 156 (2002 - 2003)   > >

    Forum techniczno-eksploatacyjne użytkowników samochodu Alfa Romeo 156 2.0 16V JTS Selespeed 165KM sedan 4 drzwi (2002 - 2003)   > >

    Oferty kupna, sprzedaży i zamiany samochodu Alfa Romeo 156 2.0 16V JTS Selespeed 165KM sedan 4 drzwi (2002 - 2003)   > >

    Części zamienne i akcesoria do samochodu Alfa Romeo 156 2.0 16V JTS Selespeed 165KM sedan 4 drzwi (2002 - 2003)   > >

    Felgi i opony do samochodu Alfa Romeo 156 2.0 16V JTS Selespeed 165KM sedan 4 drzwi (2002 - 2003)   > >


    NAJCZĘŚCIEJ WYSZUKIWANE:

    ...Alfa Romeo 156 2.0 16V JTS Selespeed 165KM opinie...

    ...Alfa Romeo 156 2.0 16V JTS Selespeed 165KM spalanie...

    ...silnik Alfa Romeo 156 2.0 16V JTS Selespeed 165KM opinie...

    ...sprzedam Alfa Romeo 156 2.0 16V JTS Selespeed 165KM...

    ...Alfa Romeo 156 2.0 16V JTS Selespeed 165KM dane techniczne...

    ...Alfa Romeo 156 2.0 16V JTS Selespeed 165KM jaki olej...

    ...kupię Alfa Romeo 156 2.0 16V JTS Selespeed 165KM...

    ...osiągi Alfa Romeo 156 2.0 16V JTS Selespeed 165KM...

    ...Alfa Romeo 156 2.0 16V JTS Selespeed 165KM opinie forum...


    UWAGA - Dane publikowane w serwisie www.gnomon.pl służą wyłącznie celom informacyjnym. Pomimo, że dokładamy wszelkiej staranności aby zamieszczane informacje odpowiadały stanowi faktycznemu, nie ponosimy jednak odpowiedzialności za aktualność i dokładność udostępnianych danych oraz ich przydatność dla podejmowanych decyzji/działań przez użytkowników naszego serwisu.